مشارکت ۱۴ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۰۹:۴۸:۱۲

آستان قدس عباسی در بیانیه ای رسمی تعداد زائران اربعین حسینی را اعلام نمود.طبق این بیانیه تعداد کلی زائران که توسط سیستم شمارش الکترونیکی با دقت بالا محاسبه گردیده است.

متن بیانیه بدین شرح است:

تعداد زائران اربعین حسینی سال 1442 قمری بنابر شمارش الکترونیکی

السلام على الحسين وعلى علي بن الحسين وعلى أولاد الحسين وعلى أصحاب الحسين السلام عليك يا أبا الفضل العبّاس.

اربعین حسینی را به محضر امام زمان حجت بن الحسن (صلوات الله علیه و علی آبائه) و مراجع عظام و جهان اسلام به ویژه کشور عراق، قدمگاه پیامبران و ائمه و اولیاء تسلیت عرض نموده و از خداوند منان مسألت داریم که سرزمین مسلمانان را از هر شری محفوظ بدارد و زائران ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) سالم و سلامت و با أعمال و طاعات مقبول به شهر و وطن خود باز گردند.

شهر کربلا طبق رسم خود که از بیش از۱۳ قرن قبل، این سنت ساری و جاری را داشته است، امسال نیز مشرف به میزبانی از مهمانان و زائران سید الشهداء و حضرت ابوالفضل عباس (علیهما ‌السلام) شده و خادمان آستانهای مطهر، افتخار عظیمی در استقبال و ارائه خدمات گوناگون به زائران داشتند و این خدمات مختلف شامل برنامه های متعددی بوده که از جمله آنها مستندسازی از تعداد زائران از طریق سامانه شمارش الکترونیک زائران در ورودی های شهر کربلای معلی توسط واحد ارتباطات آستان مطهر عباسی بوده است که این اقدام برای سومین سال پیاپی انجام می‌شود. همچنین مرکز اطلاعات و بررسی های آماری الکفیل به مستندسازی تحلیلی و آماری از سایر تعداد زائران و خدمات ارائه شده در شهر کربلای معلی پرداخته است.

بر اساس گزارش سامانه شمارش الکترونیک تعداد زائرانی که از پنج ورودی کربلا برای شرکت در این مراسم وارد کربلا شده اند (14.553.308) چهارده میلیون و پانصد و پنجاه و سه هزار و سیصد و هشت زائر است.

لازم بذکر است؛ تعداد زائران در اربعین 1441 هجری قمری (15.229.955) پانزده میلیون و دویست و بیست و نه هزار و نهصد و پنجاه و پنج زائر و در سال1440قمری (15.322.949) پانزده میلیون و سیصد و بیست و دو هزار و نهصدو چهل و نه زائر و در سال 1439 هجری (13.875.818) سیزده میلیون و هشتصد و هفتاد و پنج هزار و هشتصد و هجده زائر بوده است.

از خداوند منان مسئلت داریم طاعات و عبادات همگان را مورد قبول قرار دهد و همگان را به آنچه او راضی است موفق گرداند. انه سمیع مجیب