رونمایی از نرم افزار «زیارت» ویژه زائران عتبات عالیات

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ ۱۲:۵۱:۳۸

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی از نرم‌افزار زیارت ویژه زائران عتبات عالیات با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت و معاونین بعثه مقام معظم رهبری از نرم‌افزار موبایلی زیارت ویژه زائران عتبات عالیات رونمایی شد.

زائران، مدیران و روحانیون کاروان‌های زیارتی و دلباختگان مکتب حسینی و اهل بیت (علیهم السلام) می‌توانند با دریافت فایل این نرم‌افزار به راحتی به زیارت مجازی اماکن مقدسه در شهرهای عراق بروند.

در مراسم رونمایی از نرم افزار زیارت حجت الاسلام والمسلمین اخویان هدف از تولید و انتشار این نرم‌افزار را دسترسی آسان و راحت زائران به اطلاعات مربوط به اماکن مقدسه و بارگاه برخی بزرگان در عراق عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت این نرم‌افزار به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است و زائران می توانند براحتی مکان مورد علاقه خود را زیارت کنند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز تولید نرم افزارهای مختلف در حوزه حج و زیارت را در راستای برنامه های فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری دانست که می تواند زمینه آشنایی علاقمندان را با اماکن مقدسه فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به وجود اماکن مقدسه در کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، لبنان، مصر، عربستان و اردن افزود: تولید نرم افزارهای مناسب موجب خواهد شد که علاقمندان قبل از تشرف به این اماکن بتوانند از طریق فضای مجازی اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و مدیریت آموزش بعثه رهبری در تولید نرم افزارهای مختلف در حوزه حج و زیارت از مسئولان این دو مجموعه خواست همچنان تولید نرم افزارهای مناسب مطابق با سلایق و علایق علاقمندان را در برنامه های خود در اولویت قرار دهند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش هایی که صورت می گیرد پیام های شهید و شخصیتی که زائران به زیارت بارگاه وی مشرف می شوند و هدف اساسی زیارت است، به آنها منتقل شود.