همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه(س) صورت گرفت؛
اهدای نگین انگشتری حرم مطهر امام حسین(ع) به برندگان طرح همیار لبیک

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ۱۰:۲۰:۱۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، همزمان با ایام ماه صفر و شهادت حضرت رقیه(س)؛هفتمین و هشتمین برگزیده طرح «همیار لبیک» یک قطعه نگین انگشتری حرم مطهر امام حسین(ع) را به خود اختصاص دادند.

طرح «همیار لبیک» همزمان با ایام خجسته میلاد با سعادت پیامبر رحمت،حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در راستای ترویج فرهنگ زیارت و ارتباط موثر با مخاطبان و علاقمندان سایت لبیک،کلید خورد.

در این طرح، علاقمندان محتوای ادبی،مناسبتی،عکس نوشته،تفسیر موضوعی قرآن کریم،مهدویت شناسی،اخلاق اسلامی،سبک زندگی اسلامی و معرفت در زیارت را به عنوان «همیار لبیک»برای ستاد ارسال نمودند که از بین آثار دریافت شده،خانم« سوسن محمدی»هفتمین برگزیده این طرح با موضوع ادبی و آقای محمود شمسی نژاد هشتمین برنده با موضوع عکس نوشته شناخته شد.

خانم سوسن محمدی و آقای محمود شمسی نژاد ،از فعالین طرح «همیار لبیک» هستند که آثار خود را در مناسبت های مختلف مذهبی برای لبیک ارسال می نمایند:

آهو نشدم، اما دست های بسته ام خالیست و دلم ،چشم دوخته به گنبد طلای شما و صدایتان می زند:« یا سریع الرضا...»توی دام دنیا،غریب افتادم!ضامنم می شوید کبوترانه هوای حرمتان را طواف کنم ؟

یا سریع الرضا، ببخش بر ما که جز دعا و اشکمان که تصویر ضریحت تویش افتاده، و امیدمان به شما، سرمایه ای نداریم!یا امام رضا!دست های خالی مان را ببین، ببخش ، در راه خدا...

می گویند امام ها، همه مهربانند و شما رافتتان جور دیگری حس می شود،آقا جان!دلم جامانده لا به لای فرش های قرمز، بین پر کبوتر ها، و توی تار و پود پارچه سبز گره زده به پنجره فولاد!

دلم را جا گذاشتم توی بسته های تبرکی نمک ،دست خادمانت و سایه صحن ها و خنکی آب سقاخانه،دل بسته ام به صدای نقاره ها،اشک ریختن پای گنبد طلای شما و صدای صلوات توی ضریح،می شود ضامنم شوید ؟

غربت دنیا اسیرم کرده!نگاهم کنید که قدم های زائرانتان را طواف کنم و از عطر شما نفس بکشم.بازیچه غریب بازی های دنیا شده ام!کاش ضامنم شوید ،کبوتری بشوم جَلد حرمتان...

ارسالی از خانم سوسن محمدی
***

شکسته آمده در راس ساعتي مخصوص

دوباره زاﺋري وعرض حاجتي مخصوص

به چشم اشک و به دل خنده وبه لب شکوه

رسيده است به وقت زيارتي مخصوص

براي توست که با خشت قلب ساخته اند

شمال شرقي ايران عمارتي مخصوص

به روضه خواني نقاره وبه گريه ي حوض

گرفته اند در اين صحن هيتي مخصوص

رسيده ام که بگويند مشهدي هستم

به روي من بگذارند قيمتي مخصوص

براي گرگ هم در اين مرتبه قرار بده

ميان اين همه آهو ضمانتي مخصوص

ارسالی از آقای محمود شمسی نژاد

شما نیز با شرکت در طرح همیار لبیک از برندگان نگین انگشتری حرم مطهر سیدالشهدا(ع) باشید.