حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی:
امام حسین(ع) مجرای خیر را در قمر بنی هاشم(ع) قرار داده است/ قلل رفیع کرامت را از باب فضل و حوائج بخواهید

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ ۱۲:۵۹:۱۶

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت:توحید را از حضرت عباس(ع) بخواهید و اینجا جایی است که حاجت های بلند و بزرگی داده می شود! قلل رفیع کرامت را از باب فضل و حوائج، حضرت قمر بنی هاشم(ع) بخواهید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی،رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در برنامه «سمت حرم»با تسلیت ایام سوگ و ماتم حسینی(ع) گفت:امیدوارم دلهای ما هم به نور محبت، معرفت و مودت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) نورانی شود و ما هم بیشترین بهره را از این روزها و شب ها در تقرب به اهل بیت(ع) با اظهار محبت، علاقه و عشقی که نشان می دهیم برده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت:عباراتی که امام صادق(ع) در مورد ایشان دارد، زیارت نامه حضرت و تعابیری که از زبان امام حسین (ع) راجع به حضرت عباس(ع) آمده، نشان می دهد ما با شخصیت عظیمی مواجه هستیم .این شخصیت «نافذ البصیره» است. در تعابیری که در زیارت نامه حضرت آمده می خوانیم که:« شهادت می دهم که تو آنچه باید درباره امام ادا کنی، ادا کرده ای و چیزی فرو نگذاشته ای». خداوند تمام خیر را به امام حسین (ع) داده و امام، مجرای خیر را در قمر بنی هاشم(ع) قرار داده است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد:یکی از بزرگان عرفان می فرماید:« توحید را از حضرت عباس(ع) بخواهید و اینجا جایی است که حاجت های بلند و بزرگی داده می شود و بروید قلل رفیع کرامت را از باب فضل و حوائج، حضرت قمر بنی هاشم(ع) بخواهید.»

وی افزود:در واقعه کربلا، حضرت عباس(ع)، سخت ترین ابتلائات را داشت؛ یکی تشنگی که همه شهدای کربلا داشتند.عطش با کربلا گره خورده است. حضرت مسلم یک ماه قبل از عاشورا در روز عرفه به شهادت رسید، اما او هم ابتلا به تشنگی را دارد. انگار هر کسی به کربلا می رسد و به آن گره می خورد این تشنگی تقدیر اوست اما ابتلای حضرت قمر بنی هاشم(ع) سخت تر از بقیه است. او سقاست و هر کسی تشنه است، او خود را مسئول می داند. هم تشنه است، هم نگران تشنگان است و هم محبتی که نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) دارد تشنگی او را صد چندان می کند. با این تشنگی باید درون آب برود، اسبش تا شکم درون آب باشد، دست را خم کند، به آب برسد، مشک را از آب پر کند، اما لب را از آب تر نکند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی افزود:حضرت عباس(ع) کسی است که در جنگاوری نظیر ندارد. در نقل ها داریم شمر شب عاشورا به نگهبان ها توصیه می کرد محکم بایستید ! یکی به او گفت چه خبر است! یک گروه صد نفره با زن و بچه اینجا در محاصره ما هستند و ما چند ده هزار نفر محاصره شان کرده ایم! شمر گفت بیچاره خبر نداری در این لشگر عباس حضور دارد.

وی ادامه داد:در روایت داریم حضرت عباس(ع) در جنگ صفین نوجوان بود و حدود 13 تا 15 سال سن داشت و از رزمندگان جنگ بود.کسی که مربی جنگاوران امام حسین(ع) است، کسی که امیرالمومنین علی(ع) آن قدر تمرین های رزم به او داده بودند که به حضرت می گفتند به این فرزند سخت نگیرید و امام می فرمود او روزهای بزرگی خواهد داشت.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: شخصیت حضرت به گونه ای است که علمدار است و عَلَم را به کسی می دادند که شایسته ترین فرد سپاه است. در بین سپاهیان امام حسین(ع) که هر یک ستاره اند همچون حضرت علی اکبر (ع)،حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه، بریر، زهیر و ... که هر کدام ماه تابانی در آسمان فضایل هستند؛ پرچم دست حضرت قمر بنی هاشم(ع) داده می شود و این شخصیت مامویت آب آوری پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد:ابتلای دیگر حضرت، طمعی است که دشمن به واسطه نسبت خویشی با او دارد. شب عاشورا دشمن برای اینکه حضرت قمربنی هاشم(ع) را از امام جدا کنند می گویند:« شما خویش ما هستید و امان نامه برایتان از امیر گرفتیم.» حضرت ابتدا حاضر به شنیدن سخنان آنها هم نمی شود و امام حسین(ع) می فرمایند برو جوابشان را بده اگر چه فاسق اند! به هر حال پیشنهاد امان نامه و جدا شدن او از امام حسین(ع) داده شد، در دل حضرت وسوسه ای ایجاد نشد، اما اینکه چرا باید چنین موضوعی طرح شود ابتلا است و چقدر زیبا حضرت از همه ابتلائات سرافراز بیرون می آید .

وی افزود:در روایتی امام صادق(ع) می فرمایند:«عمویم عباس بصیرت عمیقی داشت.» اشعار حضرت را ببینید او یک سخنران قهار است! در مکه، در پشت بام کعبه سخنانی علیه معاویه و بنی امیه و فضایل اهل بیت (ع) ایراد می کند و چه تعابیر عجیبی است. پیش امام حسین(ع) سخنی از او نداریم، چون او در برابر حضرت، مظهر ادب محض است .

کسی که در لحظه تشنگی، تیرخوردن، آزار دیدن، محاصره شدن و قطع شدن دست هایش، شروع به رجز خواندن می کند که من از دینم و از امامم دفاع می کنم و از او دست بر نمی دارم حتی اگر دست راستم قطع شود وقتی دست چپ او را قطع می کنند نیز رجزی به شکل دیگر دارد و این بصیرتی است که در قمر بنی هاشم(ع) است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: عمر و فرصتی که خدا در این دنیا به افراد داده تمام می شود و خوش به حال کسانی که این فرصت را زیبا تمام می کنند و در اوج، این دنیای رفتنی را به سرای باقی ترک می کنند، مثل شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید همدانی،شهید حججی و دیگر شهدا. از حضرت قمر بنی هاشم(ع) که باب الحوائج است بخواهیم و به ایشان عرض کنیم که آقا شما ما را تربیت کنید، شما دست ما را بگیرید چون اگر ما دست خودمان باشیم گم می شویم! شما که اهل دستگیری از بیچارگان و ضعیفان هستید دست ما را هم بگیرید! اگر خودمان باشیم در معرض این وسوسه های شیطانی و هجمه های مختلف و آسیب هایی که هست،صدمه خواهیم خورد. آن طور که شما پیشنهاد وسوسه انگیز یزیدیان را با قدرت و صلابت رد کردید کمک کنید که ما هم تسلیم وسوسه ها نشویم.