حجت الاسلام والمسلمین تقوی:
محبت نسبت به امام حسین(ع)جهانی شده است/میلیون ها نفر از ادیان مختلف عاشق سیدالشهدا(ع)هستند

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۱۴:۱۵:۰۶

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت:عاشورا و مکتب امام حسین(ع) امروز از حد یک زمان و مکان و یک مذهب فراتر رفته و در حال توسعه به همه انسان هاست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،حجت الاسلام والمسلمین علی تقوی،معاون فرهنگی-سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در پنجمین شب محرم الحرام در برنامه«سمت حرم» با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)گفت:خداوند در زمان و مکان یک ویژگی قرار داده که باعث شرافت آن زمان و مکان می شود.برای مثال کعبه بیت الله و ماه رمضان شهر الله است و این زمان و مکان به خاطر شرافتی که دارد به صورت ویژه به خدا نسبت داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: زمان و مکان در سیر سلوکی انسان و در مسیر تکامل او اثرات بسیار ویژه ای دارد.روایتی از پیامبراکرم(ص) داریم که فرمودند:«در ایام و زندگی شما زمان هایی هست که آنها نسیم های رحمت برای شما هستند و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.»

بنده زندگی برخی بزرگان همچون علامه طباطبایی و سید علی قاضی را مطالعه می کردم. آنها در مسیر سیر و سلوکشان توجه ویژه ای به ماه محرم و توسل به اهل بیت(ع)، به ویژه امام حسین (ع) داشتند.نقل است این دو بزرگوار وقتی در مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) شرکت می کردند، در کمال ادب و احترام می نشستند، حتی کفش عزاداران را جفت می کردند و این پیام می دهد که اینجا یک دستگاه تکاملی وجود دارد و می توانید با توسل و توجه به این زمان و بازیگران نقش های این عرصه، به مسیر تکامل برسید.

معاون فرهنگی-سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد:روایت داریم که اهل بیت (ع) کشتی های نجات هستند، اما کشتی امام حسین (ع) بزرگ تر است و سریعتر انسان را به ساحل نجات می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به مقام رضای امام حسین(ع)گفت:وقتی به امام حسین (ع)، اولاد و اصحابش نگاه می کنید، می بینید نهایت ایثار، گذشت، مهربانی و محبت در اینها تجلی پیدا کرده .حضرت سیدالشهدا(ع) بالاترین مقام ابتلاء را داشته اند و در مقام صبر با تحمل بر مصائب کربلا «رضا برضائک» می گویند و این تحمل وجود او و محرم را ممتاز می کند .

وی دستگاه امام حسین(ع) را دانشگاه انسان سازی خواند و افزود:تعداد زیادی از انسان ها می توانند در دستگاه سیدالشهدا(ع) درس بخوانند. جریان اربعین امروز گویای این مطلب است. میلیون ها انسان عاشق از ادیان مختلف مسیحی، یهودی، اهل سنت، زردشتی، همه در این مسیر قرار می گیرند و احساس می کنند اگر در این راه نروند جا مانده اند.این دستگاه یک دانشگاه انسان سازی است که محدودیت هم ندارد، اگر همه انسان های عالم بیایند در این دستگاه ثبت نام می شوند و محدودیت جا و استاد ندارد. یک استاد همه عالم را تعلیم و درس می دهد .

معاون فرهنگی-سیاسی نهاد به هدایتگری امام در شب عاشورا اشاره کرد و گفت:امام حسین(ع) در شب عاشورا با افراد مختلف یکی یکی صحبت می کند تا حتی شده یک نفر را بیشتر هدایت کند اما امروز میلیون ها انسان را حرکت می دهد. این تمدن روز به روز بزرگتر و با ارزش تر می شود و ان شاء الله به تمدن مهدوی متصل خواهد شد.

وی ادامه داد:محبت امام حسین(ع) نسبت به همه عالم وجود و انسان ها وسعت پیدا کرده است، چون او همه هستی اش را برای خدا هزینه کرد. امروزه اگر سردار سلیمانی وجودش این قدر قیمتی می شود برای این است که با تاسی به مکتب عاشورا تمام وجودش را برای دین خدا هزینه کرد و خدا وجود او را قیمتی کرد و می بینیم همه دنیا او را شناختند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت:عاشورا و مکتب امام حسین(ع) امروز از حد یک زمان و مکان و یک مذهب فراتر رفته و در حال توسعه به همه انسان هاست . جامعه نبوی و علوی به جامعه مهدوی متصل خواهند شد و این نقش را جامعه حسینی ایفا می کند. ما امروز با تمدن حسینی مواجهیم که همه چیز در آن هست و باعث سلوک انسان ها می شود.

ارسال نظر