عزاداری های ماه محرم در عتبه علوی با تدابیر ویژه بهداشتی برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۱۰:۰۱:۱۲

تولیت آستان مقدس علوی از برگزاری عزاداری های ماه محرم امسال با اتخاذ تدابیر ویژه و پایبندی به پروتکل های بهداشتی و توصیه های آیت الله سیستانی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اهل بیت (ع) تولیت آستان علوی ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری مراسم عزاداریِ این ماه، از اتخاذ تدابیر ویژه بهداشتی و پایبندی به پروتکل های بهداشتی و رهنمودهای مرجع عالیقدر نجف اشرف، آیت الله سیستانی خبر داد.

فائق الشِمَّري از اعضاى شوراى آستان و رئيس بخش تبليغات آستان در اين رابطه اظهار داشت: خادمان عتبه و بخشهاى خدماتى مختلف حرم مطهر جهت برگزاری عزاداری های ماه محرم و با اتخاذ تدابیر ویژه بهداشتی آماده هستند و در این راستا صحن مطهر با پرچم و بیرق های عزاداری پوشانده شده و خادمان بخش تبلیغات و کانال ماهواره ای حرم مطهر آماده پخش مراسم سخنرانی و عزاداری در شبهای ماه محرم به صورت زنده می باشند.

الشمّري افزود: شمارى از اساتيد حوزه علميه نجف اشرف در شبهاى ماه محرم در صحن مطهر به سخنرانى خواهند پرداخت و مرکز قرآنی عتبه نیز برنامه قرآنی ویژه ای را برای شبهای ماه محرم در نظر گرفته است.

گفتنی است، پیش از این دفتر مرجعیت نجف اشرف حضرت آیت الله العظمی سیستانی با انتشار بیانه ای بر ضرورت پایبندی شدید به پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری امسال تاکید کرده بود.

ارسال نظر