بارگذاری ۱۲۰۰ مقاله فارسی در«ویکی حج و زیارت»

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۰:۱۶

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به راه اندازی «ویکی حج و زیارت» اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ مقاله فارسی به بانک اطلاعات مفیدی این دانشنامه افزوده شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، علی اکبر ضیائی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به راه‌اندازی دانشنامه آزاد «ویکی حج و زیارت» گفت: ویکی حج و زیارت حدود سه سال است که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در گسترش فرهنگ حج و زیارت و تبدیل شدن به مرجع علمی و در دسترس برای مخاطبان عام، کارگزاران حج و زیارت، روحانیون کاروان‌ها و پژوهشگران حوزه حج و زیارت راه اندازی شده که در حال حاضر بیش از 1200 مقاله فارسی به بانک اطلاعات مفیدی این دانشنامه افزوده شده است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: برای حفظ اعتبار علمی محتوای ارائه شده در سایت ویکی حج، از آثار متعدد پژوهشکده حج و زیارت استفاده شده که در طول سال‌ها با مشارکت پژوهشگران متخصص در این حوزه فراهم آمده است.

وی یادآور شد: مقالات در سایت ویکی حج به صورت شبکه‌ای از مداخل به هم مرتبط ارائه می‌شود و افزون بر آن دسترسی به اطلاعات سایت از روش‌های مختلف مانند مرور فهرست الفبایی مقالات، راهیابی به مقالات در یک موضوع با استفاده از درختواره موضوعات (رده‌ها) یا استفاده از جست‌وجوی ساده و قوی در سایت در دسترس مخاطبان است.

آقای ضیائی خاطرنشان کرد: دانشنامه ویکی حج مجموعه‌ای از نوشتارهای محققان و پژوهشگران را پوشش داده و اطلاعات آن توسط مخاطبان در حوزه حج و زیارت بروزرسانی می‌شود.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: دانشنامه ویکی حج به محققان و علاقه‌مندان این امکان را می‌دهد تا برای استفاده مطالب خود آن ‌را بر روی سایت بارگذاری کنند.

وی افزود: ویکی حج دانشنامه‌ای همگانی و آزاد است، بدین معنا که همه محققان و پژوهشگران حوزه حج و زیارت همچنین مخاطبان آن می‌توانند به نوشتن و ویرایش نوشتارهای موجود در آن بپردازند، البته این نوشتارها و ویرایش‌ها باید مطابق با آیین‌نامه ویکی حج باشد.

گفتنی است، ویکی حج و زیارت به نشانی اینترنتی https://wikihaj.com/ قابل دسترسی همگان است.

|