برنامه‌های آموزشی زائران حج استمرار می‌یابد

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۱:۲۹:۰۹

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در گردهمایی مسئولان آموزش دفاتر بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان‌های کشور که به صورت مجازی برگزار شد، از استمرار برنامه‌های آموزشی زائران خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان، مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در گردهمایی مسئولان و کارشناسان آموزش دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان‌های کشور که به صورت مجازی برگزار شد، از استمرار برنامه‌های آموزشی زائران خبر داد.

وی افزود: گرچه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا زائران جهان اسلام از رفتن به حج تمتع محروم شدند، اما برنامه آموزشی زائران ایرانی برای آمادگی بیشتر جهت عزیمت به سفر حج 1400 ادامه خواهد داشت، از این‌رو مدیران و روحانیان کاروان‌ها باید همچنان برنامه‌های آموزشی زائران را به صورت مجازی ادامه دهند.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در شهرهای که وضعیت سفید اعلام شده، با رعایت تمامی دستورات بهداشتی برنامه‌های آموزشی زائران هر ماه به صورت حضوری و در سایر استان‌ها به صورت مجازی هر ماه در قالب همایش جمعی از طریق سامانه آموزش زائر و شبکه‌ها اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی همچنین برگزاری جلسات مجازی و مشترک استانی برای آموزش زائران را مهم برشمرد و یادآور شد: حفظ و ارتباط با زائران بسیار مهم است، از این‌رو از مدیران استانی درخواست داریم که با همکاری روحانیان و مدیرکاروان‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که جلسات آموزشی زائران همچنان ادامه داشته باشد تا زائران در حج آینده با آمادگی بیشتر به این سفر معنوی عزیمت کنند.

حجت‌الاسلام اخویان خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات آموزشی به صورت مجازی برای زائران از طریق بعثه مقام معظم رهبری فراهم شده که مدیران و روحانیان کاروان‌ها می‌توانند از طریق سامانه آموزشی زائر و شبکه اجتماعی کاروان من مباحث آموزشی خود را پیگیری کنند؛ از این‌رو در این زمینه نگرانی وجود ندارد و امیدواریم که مباحث آموزشی زائران بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری به تشریح برنامه‌های این مدیریت پرداخت و همچنین کارشناسان حوزه آموزش جزئیات برنامه‌های آموزشی زائران را برای مسئولان و مدیران استانی به صورت کامل تشریح کردند.

ارسال نظر