مدیر کاروان عتبات دانشگاهیان:
شکوه اولین و آخرین دیدار حرم مطهر معصومین(علیهم السلام)زائرین دانشجو را در خود محو می کند

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۳:۴۸:۴۳

 سید یوسف موسوی،مدیر کاروان عتبات دانشگاهیان:اولین دیدار و آخرین دیدار حرم مطهر معصومین(علیهم السلام) یکی از لحظات زیبای سفر دانشگاهیان است.

گفتگوی امروز لبیک با آقای سید یوسف موسوی،از مدیران کاروان های عتبات دانشگاهیان استان فارس است.سفرهای متعددی را خدمتگزار زائرین عادی و دانشگاهی بوده و زیارت عتبات را برای قشر دانشگاهی کشور بسیار اثرگزار می داند.با توجه به شرایط کرونایی کشور، گفتگوی کوتاه مجازی با او انجام دادیم که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

تاثیر زیارت بر دانشگاهیان چگونه صورت می پذیرد؟

زیارت اهل بیت(علیهم السلام)اگر با شناخت و معرفت درستی همراه باشد، اثرات بسیار سازنده ای در روح و روان هر فرد دارد.در هر زیارت، ارتباطی که بین زائر و مزور برقرار می شود، تاثیرگزاری عمیقی در وجود انسان می گذارد که می تواند یکی از منشاءهای مهم رسیدن به قرب الهی باشد.

این تاثیرات هم به مدیر و روحانی کاروان و هم به خود شخص وابسته است، اگر برنامه ها به نوعی معرفتی و شناختی باشد و زائر هم همراهی کند، می تواند تا پایان عمر ره توشه فرد قرار گیرد.

سفرهای عتبات دانشگاهیان را چطور ارزیابی می کنید؟

حضور دانشگاهیان،قشر فرهیخته،دانشجو و اساتید دانشگاه ها در سفرهای معنوی و آشنایی با سیره و مکتب معصومین(علیهم السلام) و قرآن کریم، در ادامه راه زندگی و سازندگی افراد نقش بسزائی دارد.اگر یک استاد محترم در سفر عتبات معارف عمیق اهل بیت(ع) را کسب کند، می تواند اثرات مفیدی در تربیت نسل فرهیخته و دانشجوی کشور داشته باشد .

با کاروان های عادی هم به زیارت مشرف می شوید؟

برخی مواقع بله!حضور در چنین کاروان هایی هم بسیار گرانقدر و ارزشمند است.آشنایی با طیف های مختلف مردم، با دیدگاه ها و خواسته های متفاوت همراه می باشد که خالی از لطف نیست.

آیا سفرهای متعدد زیارتی برای فرد تکراری می شود؟

اگر صرفا هدف سفر زیارتی، رفت و آمد و بدون شناخت و معرفت باشد آری، اما اگر همراه با معرفت و شناخت باشد در هر سفر گنجینه ای به روی شما باز می شود.

برنامه های خاص کاروان های شما چیست ؟

یکی از مهم ترین برنامه های سفر، ایجاد فضای معنوی در سحرگاهان در حرم های مطهر است که با قرائت قرآن کریم و دعاهای (ابوحمزه،عالیه المضامین،جامعه کبیره و ...)و همچنین اقامه نماز شب همراه است و بارها به اذعان دانشجویان و اساتید محترم، یکی از برنامه هایی است که همیشه در خاطراتشان زنده است.

بهترین لحظه سفر برای دانشجو کدام لحظه است؟

اولین و آخرین دیدار حرم مطهر معصومین(علیهم السلام) یکی از لحظات زیبای سفر دانشگاهیان است.

خاطره ای از همراهی با دانشجویان دارید؟

در هر سفر، خاطرات زیادی در اذهان می ماند و شاید نوشتن آن برای ماندگاری اش مناسب باشد. به نظر بنده،بهترین خاطره سفر، لحظه ورود به فرودگاه،اولین دیدار و زیارت امامان(علیهم السلام)، لحظه وداع و خروج از فرودگاه به سمت ایران است که حلقه های اشک در چشم زائرین موج می زند و شکوه این لحظات، همه زائرین را در خود محو می نماید.

ارتباط شما با زائرین پس از سفر چگونه تداوم می یابد؟

با توجه به تشکیل گروه های اینترنتی،ارتباط با زائرین تداوم پیدا می کند، حتی پس از سال ها با زائرین کاروان ها دور هم جمع می شویم و تجدید خاطرات اینگونه صورت می گیرد.برپایی این جلسات، پس از سفر، به نوعی تذکر و دلالت بر قرب حق می باشد.

ارسال نظر