حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی طی پیامی مطرح کرد؛
زنده ماندن فضای دانشجویی، به زنده ماندن مطالبه‌گری است/ فضای تشکلی و دانشجویی باید زنده نگه داشته شود

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۱۰:۵۹:۳۵

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: زنده ماندن فضای دانشجویی، همانطور که رهبر انقلاب هم توصیه کردند، به زنده ماندن مطالبه‌گری است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با انتشار پیامی نکاتی را پیرامون دیدار فعالان دانشجویی با مقام معظم رهبری بیان کرد.

متن کامل آن به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

دیدار عصر یکشنبه رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اتفاق ارزشمندی بود و پیام‌های مختلفی را به مسئولان منتقل کرد که قطعا هم برای کشور و هم برای دانشجویان برکاتی خواهد داشت. این دیدار باید به الگویی برای پذیرش نقدهای جدی دانشجویان توسط مسئولین تبدیل شود. نسل جوان و دانشجوی متعهد و انقلابی امروز که نسبت به آینده کشور احساس مسئولیت دارد و صدایش صدای مردم است، از شنیده نشدن انتقادات، توسط مسئولین گله دارد؛ در حالی که دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان نشان می‌دهد که نه تنها نباید در کشور، هیچ بن‌بستی برای شنیده شدن صدای منتقد، به خصوص منتقدان دلسوزی همچون این جوانان وجود داشته باشد بلکه اتفاقا باید بستر طرح انتقادات فراهم شود، در این صورت است که نقاط ضعف و قوت نظام اسلامی و سازوکارهای اجرایی و مدیریتی آن شناخته می‌شود و می‌توان مسیر رسیدن به قله را هموار کرد.

از طرفی این دیدار، جوانان را عامل تحول روبه‌جلوی کشور معرفی می‌کند. رهبر انقلاب بارها و بارها تاکید بر این داشتند که نسل جوان و چابک باید مسیر تحول کشور را در حوزه‌های مختلف طراحی و ترسیم کند و خود سکّان تغییر را به دست بگیرد که این رویکرد ایشان، با روش مدیریتی کسانی که با سپردن مسئولیت‌های مختلف به مدیران خمود و پا به سن گذاشته‌ای که تنها با القاب مختلف، سعی در کارآمد نشان دادن آنها دارند، متفاوت است.

در شرایطی که برخی نمی‌خواهند بگذارند دانشجوی ما درک و فهم سیاسی داشته و نسبت به مسائل پیرامونی خود حساس باشد، دیدار چند ساعته شب گذشته نشان داد که فضای تشکلی و فضای دانشجویی باید زنده نگه داشته شود.

زنده ماندن فضای دانشجویی، همانطور که رهبر انقلاب هم توصیه کردند، به زنده ماندن مطالبه‌گری است. تلاش دانشجویان متعهد به آینده کشور، در حوزه مطالبه‌گری با دیدار شب گذشته پایان نیافته، بلکه تازه آغاز شده است و امیدوارم که سال آینده، دانشجویان از اقداماتی که در طول یکسال انجام داده‌اند، بگویند.

دانشجویان تشکل‌های مختلف مشکلات مناطق تحصیل خودشان را با رویکرد «حل مسئله» شناسایی کنند و تا برطرف کردن آن پیش بروند. مجموعه دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها هم وظیفه دارند که پابه‌پای دانشجویان تمام توان مدیریتی و توان اجرایی خود را برای حل این مشکلات به کار بگیرند.

وظیفه دیگری که رهبر انقلاب بر دوش مسئولان نهاد گذاشتند، پاسخگویی به ابهامات و سوالات مختلف دانشجویان است. از همین‌رو اعلام آمادگی می‌کنیم، هم تعداد کرسی‌های آزاداندیشی را بیشتر خواهیم کرد و هم خودمان را موظف می‌دانیم با تدوین برنامه‌های جدید به میان دانشجویان رفته و پاسخگوی سوالات آنها باشیم. در این مسیر پیشنهادات دانشجویان عزیز قطعا راهگشا خواهد بود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مصطفی رستمی

ارسال نظر