به مناسبت شهادت مولای متقیان؛ پرچم عزا در حرم مطهر افراشته شد/ تصاویر

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۱:۱۵:۲۲

در آستانه ایام سوگواری شهادت حضرت امیر المومنین (ع) آیین سالانه افراشتن پرچم حزن و عزا بر فراز ایوان طلا و خیابانهای نجف اشرف از سوی خادمان آستان مقدس علوی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از آستان مقدس علوی، در آستانه ایام سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت امیر المؤمنين (ع) آيين سالانه افراشتن پرچم حزن و عزا بر فراز ایوان طلا و در خیابانهای نجف اشرف با بانگ (فزت و رب الکعبه) توسط خادمان آستان علوی برگزار شد.

در این مراسم تولیت و اعضای شواری آستان به همراه جمع کثیری از خادمان و مجاوران بارگاه مطهر علوی حضور یافتند.

مهندس یوسف الشیخ راضی، تولیت آستان، طی سخنرانی که در این مراسم ایراد کرد ضمن تسلیت این ایام به مسلمانان و دوستداران اهل بیت(ع)، افراشتن پرچم عزاداری را نشانه ای از تجدید عهد و میثاق با مولای متقیان علی(ع) و پیروی از رهنمودها و سیره ایشان دانست.

تولیت آستان در این سخنرانی تاکید کرد: حضرت امیرالمؤمنين (ع) به مثابه يک مکتب فکری بزرگ بود و ورود به عالَم ایشان به این معنی است که معنی رحمت و عشق و فداکاری را از ایشان بیاموزیم و گفتن حق و دفاع از آن را، از ایشان فرا بگیریم، از راه و روش ایشان در زهد و دوری از لذت های دنیوی پیروی کنیم و رستگاری و کمربند شهادت بستن و رفتن به سوی جهان و زندگی ابدی را از این امام دریابیم.

تولیت آستان علوی در ادامه سخنرانی خود حضرت امیر المومنین (ع) را مشعل هدایت برای تمامی جویندگان حقیقت و معانی انسانیت در تمام جهان دانست و تاکید کرد: نشانه پیروی از رهنمودها و زندگانی ایشان این است که در انتشار صلح و دوستی و محبت و مدارا بین خود گام برداریم.

ارسال نظر