مدیر کاروان عتبات دانشگاهیان سمنان:
عنایت خاص شهید مدافع حرم به کاروان عتبات دانشگاهیان/ زیارت به نیابت از شهید عباس دانشگر

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ۱۱:۵۴:۱۲

اتفاقات ریز و درشت بسیاری که از قبل،حین و بعد از سفر کاروان عتبات دانشگاهیان آن سال رخ داد،همگی نشان از عنایت و لطف خود شهید به کاروان بود.

طبق برنامه همیشگی،در جهت انجام فعالیت های فرهنگی،تصمیم گرفتم عنوان کاروان عتبات دانشگاهیان استان سمنان(اعزامی هوایی 3/1/97) را که متشکل از اساتید ارجمند و دانشجویان گرامی بود،مزین به نام یکی از شهدای دانشجوی مدافع حرم شهرمان شهید «عباس دانشگر» نامگذاری کنم.

گویا به من الهام شده بود،چرا که از ابتدای طرح موضوع و هماهنگی اولیه با پدر بزرگوار شهید تا نهایی شدن و فراهم آوردن کلیه امور در زمینه های مختلف صوتی-تصویری، اقدامات لازم با سرعت قابل ملاحظه ای پیش می رفت.

قابل توجه اینکه وقتی پس از هماهنگی اولیه توانستم با پدر شهید طرح موضوع و کسب اجازه نمایم،ایشان با گشاده رویی و استقبال از تصمیم اتخاذ گردیده،با چشمانی اشکبار به این موضوع اشاره کرد که شب گذشته فرزندم را در فضایی نورانی،با طراوت و شاداب در خواب دیدم! شاید برنامه فرهنگی این کاروان دانشجویی،تعبیری بر خواب صادقانه او بود.

از اتفاقات ریز و درشت بسیاری که از قبل،حین و بعد از سفر رخ داد،همگی نشان از عنایت و لطف خود شهید به کاروان بود و گواهی می دهد شهیدان همواره حاضر و ناظر و شاهد بر اعمال و افکار و نیات و گره گشای امور ما در شرایط مختلف هستند.

پیرو تصمیم گرفته شده،شایسته بود اسم کاروان با بنری زیبا منقش به تصویر شهید بزرگوار همراه با جمله زیبای «ز کودکی خادم این تبار محترمم»به نیت ایشان نامگذاری شود.در این زمینه به شایستگی اقدام گردید تا به یاد ایشان در طرح زیارت نیابتی از یک شهید، در اولین سلام ها و زیارت های دسته جمعی یاد و نام شهید مدافع حرم زنده و درج گردد.

در سلام و زیارت دسته جمعی اول حرم مطهر حضرت علی(ع) مقابل باب الرضا(ع) به خوبی و زیبایی،زیارت نیابتی انجام شد.از آنجایی که برنامه و زیارت سلام اول سیدالشهدا(ع) مقابل «باب القبله» حرم حضرت همزمان با چهار کاروان دانشجویی از استانهای دیگر کشور به صورت یکجا انجام می شد،لذا باز نمودن بنر که فقط نام کاروان عتبات دانشجویی استان سمنان در آن ذکر شده بود،صحیح نبود،اما خود ارباب از دلم خبر داشت که آرزو می کردم ای کاش این اتفاق می افتاد و عظمت شهید و یاد و نام شهدای مظلوم مدافع حرم،بین جمعیت زیاد دانشجویی،آن هم در سلام اول مقابل باب القبله حرم امام حسین(ع) جلوه گری می کرد! لذا مثل همیشه از خود شهید خواستم،برای سربلندی ایران و فرزندان برومند شهیدش،خواسته دلم عملی شود!

در افکار خودم فرو رفته بودم که ناگهان متوجه شدم سرپرست کاروان های عتبات دانشجویان و نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مستقر در کربلا حاج آقای همدانی چند باری بود که به من اشاره می نمود و من متوجه نشده بودم،در آخر توسط یکی از همسفران فهمیدم که خواسته ای دارد.وقتی برای فهمیدن موضوع به نزد او رفتم، به من گفت چرا بنر را که به نیت شهید و سلام اول آورده اید باز نمی کنید؟الان وقتش است عجله کنید!

من که از پیشنهاد ایشان کلی جا خورده بودم، به سرعت و متعجب و خوشحال بنر را باز کردم.

به حق که شهیدان زنده اند و حاضر، ناظر و شاهد بر امور، اعمال و افکار ما هستند و شکی نیست که خود آنان به برنامه هایی که به نام و یاد و خاطره آنان و به نیت زنده نگه داشتن ایثار و رشادت ها و شهادت برپا می شود آبرو و عزت می دهند .روحشان شاد و جایگاهشان رفیع!

مدیر کاروان عتبات دانشگاهیان از استان سمنان