همگام با حکمت های نهج البلاغه در شبکه های اجتماعی لبیک

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۱۰:۵۷:۳۴

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان همزمان با میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع)، اقدام به راه اندازی بخش محتوایی شبکه های اجتماعی با موضوع «همگام با حکمت های نهج البلاغه» نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان همزمان با میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و در راستای اهداف فرهنگی و مذهبی این مجموعه و به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان دانشگاهی با کتاب شریف «نهج البلاغه» اقدام به راه اندازی بخش محتوایی شبکه های اجتماعی لبیک با موضوع «همگام با حکمت های نهج البلاغه» نموده است.

به دلیل اهمیت این کتاب از منظر محتوای ارزشمند آن، فصاحت و بلاغت امیرالمومنین علی (علیه السلام)،روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصمیم گرفت هر روز به انتشار یکی از حکمت های حضرت در شبکه های اجتماعی لبیک اقدام نماید تا قشر دانشگاهی کشور که از مخاطبان این رسانه ها هستند با محتوای بلند این کتاب آشنا شوند.

«نهج‌البلاغه» کتابی شامل خطبه‌ها، نامه‌ها و جملات کوتاه حکیمانه امام علی(ع) است، که به عقیده برخی پس از قرآن کریم و احادیث نبوی، مهمترین منبع شناخت اسلام و ارزش‌های دینی است.

«سید رضی» که به عنوان یکی از عالمان بزرگ شیعی معرفی شده در اواخر قرن چهارم هجری این مجموعه را جمع آوری کرده است.معیار انتخاب سخنان امام علی(ع) در این کتاب فصاحت و بلاغت عنوان شده است. به همین دلیل کتاب نهج‌البلاغه، به معنای «راه و طریق آشکار بلاغت» نامیده‌ شده است.

گفتنی است،هر روز یکی از حکمت های امیرالمومنین علی(ع) در شبکه های اجتماعی لبیک در سروش،ایتا،تلگرام و اینستاگرام منتشر خواهد شد و بعد از انتشار چهل حکمت،مسابقه ای از محتوای آن بین کاربران محترم لبیک برگزار و به برگزیدگان به قید قرعه هدایایی تعلق خواهد گرفت.

در شبکه های اجتماعی لبیک همراهمان باشید