در سومین نشست شورای هیات اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مطرح شد؛
استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در تاثیرگذاری معنوی بر زائرین دانشجو

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۳:۲۱:۲۲

سومین نشست شورای اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمعی از مسئولین عتبات دانشگاهیان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،سومین نشست شورای اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمعی از مسئولین با هدف ارائه راهکارهای پیشنهادی در خصوص سفر عتبات و برنامه ریزی فرهنگی آن برگزار شد.

در ابتدا،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت نام بیست و دومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات از 27 بهمن آغاز و تا 4 اسفند ادامه خواهد داشت و قرعه کشی در روز 5 اسفند صورت خواهد گرفت. قرار است 150 کاروان( 110 کاروان هوایی و 40 کاروان زمینی) از 18 اسفندماه سال جاری تا 27 فروردین ماه سال 99 در این دوره راهی عتبات عالیات شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور درباره تغییر برنامه های فرهنگی دوره بیست و دوم افزود : امیدوارم بتوانیم از مباحث قرآنی و نهج البلاغه در روایت فرهنگی استفاده کنیم و به تبیین مکتب شهید سلیمانی نیز بپردازیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: انتظارها بر این است تا برای دوره بیست و دوم ،تغییراتی در برگزاری برنامه های فرهنگی در طول سفر و به روزرسانی مطالب و محتوای برنامه ها و بازنگری در مباحث داشته باشیم.

در ادامه ،حاضرین در جلسه بر بازنگری در برنامه روایتگری در نجف و کربلا،استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیون کاروان ها در تاثیرگذاری معنوی در قشر دانشگاهی و حفظ دستاوردهای سفر،توجه به موضوع اربعین دانشگاهیان،تنوع در ارائه مطالب فرهنگی برای سلایق مختلف،تبیین مباحث امام شناسی و ولایت شناسی،اثرگذاری بر زائرین دانشگاهی با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان پرمخاطب ترین رسانه ها برای جوانان دانشگاهی و ... تاکید کردند.

گفتنی است؛ ،حجت الاسلام والمسلمین شریفی تباردبیر هیات اندیشه ورز ستاد،حجت الاسلام والمسلمین تقوی،حجت الاسلام والمسلمین پور امینی،حجت الاسلام والمسلمین اخویان،حجت الاسلام والمسلمین مستاجران،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی نجفی روحانی،حجت الاسلام والمسلمین لیالی، حجت الاسلام والمسلمین کارگر،دکتر قدوسی زاده و آقای کاظمی در این جلسه حضور داشتند و به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.