رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با رئیس پژوهشکده حج و زیارت دیدار و گفتگو کرد

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۰:۴۸:۵۴

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با دکتر ضیائی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با دکتر ضیائی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه که دکتر حجت الاسلام والمسلمین اخویان و دکتر قدوسی زاده نیز حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین مطهری پور ضمن تقدیر و تشکر از رئیس پژوهشکده حج و زیارت و اعلام خرسندی از تشکیل این جلسه، به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به ویژه در حوزه تهیه و تدوین بسته های فرهنگی ـ آموزشی و تبیین مجموعه فعالیت های آموزشی– پژوهشی ستاد در سالهای گذشته پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور با اشاره به عناوین کتابها،‌نشریات و نرم افزارهای تولیده شده در راستای ارتقاء سطح معرفت و آگاهی زائرین دانشگاهی عنوان کرد: در این زمینه فعالیت های بسیار خوبی انجام شده است که با توجه به نیاز مخاطبان، لزوم به روزرسانی مطالب و تولید محتواهای جدید متناسب با ذائقه و نیاز زائرین دانشگاهی ضروری است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان همچنین به بیان سیاست های جدید ستاد در حوزه فرهنگی- آموزشی پرداخت و خواستار همکاری بیشتر ستاد با پژوهشکده حج و زیارت شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر اخویان با اشاره به فرصت کم نظیر عمره دانشجویی در رشد و ارتقاء معنوی دانشجویان، به فعالیت های مؤثر ستاد در زمان برگزاری عمره های دانشجویی پرداخته و بیان داشت که بیشترین آثار تولید شده در ستاد، به موضوعات مرتبط با عمره اختصاص دارد که باید به تدوین و انتشار آثار در زمینه عتبات نیز اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

دکتر ضیایی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت نیز با اظهار خرسندی از فعالیت های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و توجه ویژه به قشر فرهیخته و اثرگذار جامعه، به تشریح فعالیت های پژوهشکده پرداخت.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به چاپ بیش از ۱۴۰۰ عنوان کتاب در پژوهشکده اظهار کرد که دانشنامه عتبات نیز توسط محققان پژوهشکده در حال تدوین است.

وی ضمن معرفی واحدهای مختلف پژوهشکده، به واحد رسانه و فضای مجازی به ویژه ویکی نویسی حج و زیارت اشاره کرده و خواستار همکاری زائرین دانشگاهی در این خصوص شد.

در ادامه دکتر ضیائی آمادگی پژوهشکده حج و زیارت را با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در همه زمینه ها اعلام داشت که انشاءالله به زودی فعالیت های دو مجموعه در قالب تفاهم نامه همکاری آغاز خواهد شد.

ارسال نظر