آیین تودیع و معارفه معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۰۹:۲۷:۲۲

آیین تودیع و معارفه معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آیین تودیع و معارفه معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم از خدمات 10 ساله حجت‌الاسلام والمسلمین مظلومی در معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تقدیر کرد و گفت: کسانی که در مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت فعالیت می‌کنند باید قدردان توفیق خدمت به زائران و ضیوف الرحمن باشند و این عنایت ویژه ای است که خداوند نصیب ما کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب؛ معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری را جایگاهی ارزشمند و مهم برای خدمت‌رسانی به همه گروه های زائران دانست و اظهار کرد: دیگر معاونت‌ها نمی توانند نقش آن را ایفا کنند، زیرا این مجموعه در همه برنامه‌ها نقش تاثیرگذاری دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه معاونت فرهنگی بعثه در حوزه کاری خود از گستردگی فراوانی برخوردار است، افزود: این مجموعه به سرمایه گذاری، هوشیاری و دقت زیاد نیاز دارد.آقای مظلومی بعنوان مسئول این معاونت موفقیت خوبی داشتند؛ اما باید تلاش‌های گسترده تری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی صورت بگیرد تا در آینده شاهد تحولات بسیار خوبی در این مجموعه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر اینکه دفتر معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری باید به روی تمامی روحانیان گشوده باشد؛ تصریح کرد: به ارباب رجوع با صبر، حوصله و تانی پاسخ دهید تا با رضایت مجموعه را ترک کنند؛ وابستگی این مجموعه به بعثه مقام معظم رهبری، وظیفه ما را بسیار سنگین تر می‌کند.

وی حضور میلیونی زائران در عتبات و حج را بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و معارف اسلامی دانست و گفت: اگر نیروهای اعزامی معاونت فرهنگی به خوبی توجیه شوند، می‌توانند در میان زائران بسیار تاثیرگذار باشند؛ البته افراد مخلص در جمع روحانیان و معینه‌ها بسیار فراوان هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده شود، شاهد موفقیت دوچندان خواهیم بود.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: با توجه به تحولات فراوان در میان مخاطبان و زائران در عصر کنونی، ضرورت دارد متناسب با مقتضای زمان و وضعیت زائران در انتخاب و اعزام روحانیان بازشناسی صورت بگیرد تا افراد توانمندتر و مسلط به مسائل روز انتخاب شوند.

وی همچنین لزوم توجه بیشتر به محورهای آموزش و پژوهش در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت را یادآور شد و اظهار کرد: آموزش و پژوهش از مسائل مهم در بیانیه گام دوم و از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ بنابراین دراین خصوص باید اقدام جدی در بعثه مقام معظم رهبری انجام شود.

این گزارش حاکی است، در این مراسم از خدمات 10 ساله حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی در معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تقدیر بعمل آمد و حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن‌الدینی به عنوان معاون جدید این مجموعه معرفی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظلومی در این مراسم با ارائه گزارشی از خدمات انجام گرفته در معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در این مجموعه همه در کارها موثر بودند و موفقیت‌های صورت گرفته حاصل تلاش دسته جمعی است و امروز شرایط برای حضور افراد توانمندتر فراهم شده است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی در این مراسم از حُسن ظن نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و انتصاب وی در جایگاه معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تشکر کرد و گفت: امیدوارم با تلاش و همدلی همکاران بتوانیم موفقیت‌های بسیار خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.