تداوم اقدامات توسعه باب القبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل العبّاس (علیه السّلام)

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۰۹:۵۹:۱۴

اقدامات بسیاری در خیابان باب القبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السّلام) با هدف توسعه و ساماندهى آن صورت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،اقدامات بسیاری در خیابان باب القبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السّلام) با هدف توسعه و ساماندهى آن صورت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد.

این اقدامات سبب دسترسی آسان و سهولت تردد زائران و خودروها می شود زیرا یکی از مهمترین خیابانهای منتهی به حرم مطهر است و در ایام زیارتهای میلیونى و مناسبتهای مذهبی این خیابان ازدحام جمعیت و بار ترافیکی سنگینی دارد.

از جمله این اقدامات، توسعه ورودی اصلی حرم مطهر است که اخیرا آغاز شده است و بخشی از مجموعه اقداماتى است که شاهد آن خواهیم بود.

فعالیتهای مزبور به دنبال نصب حائل فلزی زینتى متحرک پشت ورودی اصلی حرم از جهت خیابان جمهوری، احداث یک ورودی تفتیش زائران، ایجاد فواره آب در وسط میدان و غیره که پیشتر انجام شده صورت خواهد گرفت.

مهندس سمیر عباس علی، رئیس بخش تعمیرات مهندسی آستان قدس عباسی در گفتگو با شبکه جهانی الکفیل با بیان این مطلب افزود: از جمله اقداماتی که این بخش نظارت و اجرای آن را آغاز کرده است، توسعه خیابان باب القبله حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) است که شامل چندین مرحله می شود و مهمترین آنها نصب حائلهای متحرک فلزی برای ساماندهی حرکت زائران و خودروها است.