تمرین وحدت و همدلی کودکان ایرانی و عراقی در اربعین حسینی

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۱:۰۱:۳۷

حسینیه ویژه کودکان ایرانی و عراقی در موکب عمود۱۲۱۷جهت ایجاد وحدت و همدلی بین کودکان دو کشور برپا شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در عمود۱۲۱۷غرفه‌ای ویژه‌ی بازی و سرگرمی کودکان و زائران اربعین حسینی (ع) که دارای فرزندان کوچک هستند با همکاری گروه‌های جهادی نقاط مختلف کشور برپا شده است.

این حسینیه ویژه کودکان با استقبال خوب کودکان ایرانی و عراقی همراه است و به شکلی می‌توان گفت نوعی نوآوری در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) است که می‌تواند در ایجاد وحدت و همدلی موثر واقع شود.

فاطمه ولی‌اللهی؛ مسئول حسینیه کودکان موکب الشهدا اوقاف استان تهران با بیان اینکه از ابتدای صبح که درب این حسینیه باز می‌شود علاوه بر فرزندان زائران حسینی، کودکان عراقی اطراف این موکب نیز مشتاقانه در این مکان حضور پیدا می‌کنند، گفت: کودکان عراقی نقاشی کردن را بسیار دوست دارند و با وجود آنکه موضوع نقاشی آزاد است اما نقاشی مرتبط با اربعین و امام حسین(ع) را به تصویر می‌کشند و حتی پرچم ایران و عراق را به صورت مشترک در نقاشی‌های خود می‌کشند.

مسئول حسینیه کودکان موکب الشهدا اوقاف ادامه داد: از جمله وسایل بازی که در این حسینیه قرار داده‌ایم پازل خانه‌سازی، استخر توپ، گل بازی، پرتاب حلقه و … است.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگی در رابطه با کودکان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم از دستاوردها و مفاهیم قابل فهم برای کودکان بهره ببریم. این کودکان با وجود آنکه زبان یکدیگر را نمی‌فهمند با زبان کودکی خود یکدیگر را دوست خطاب می‌کنند و این یک نقطه مشترک بین دو کشور است، حتی ساده‌ترین وسایل را به یکدیگر هدیه می‌دهند. به همین منظور درصدد هستیم این دستاورد و نوآوری را در سایر موکب‌ها نیز راه‌اندازی کنیم، زیرا این فعالیت و حضور کودکان در این مسیر می‌تواند در عرصه مسائل فرهنگی بسیار کارآمد باشد و یک خاطره دلنشین از اربعین حسینی(ع) به جای بگذارد.

ولی اللهی یادآور شد: برطبق اصول روان‌شناسی هرآنچه از دوران کودکی فراگرفته شود در ذهن کودک باقی می‌ماند، ما به دنبال ایجاد همین موضوع هستیم و یکی از نیازهایی که این روزها به آن پرداخته نشده است فعالیت