مراسم‌ اربعین جلوه عشق، معرفت، بصیرت اخوت و هشیاری است

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۰۹:۲۳:۳۴

در جمع دانشگاهیان در کربلا عنوان شد: مراسم پیاده‌روی اربعین مانور اقتدار مکتب اهل‌بیت(ع) است و پیاده‌روی اربعین جلوه عشق، معرفت، بصیرت اخوت و هشیاری است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی لبیک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع دانشجویان در محل مرقد مطهر حربن یزید ریاحی در کربلای معلا با بیان اینکه در زیارت باید تحلیل، ترمیم و تصمیم درست داشت، گفت: مراسم‌ اربعین جلوه عشق، معرفت، بصیرت اخوت و هشیاری است.

‏مسئول بعثه مقام‌ معظم رهبری در عراق افزود: ما باید تحلیل درستی از واقعه عاشورا داشته باشیم، و بدانیم که در کربلا مقابله اسلام اموی با اسلام علوی بود و اسلام اموی مبتنی بر زر، زور و تزویر بود و اعتقادی به اسلام واقعی نداشتند و یزید در اشعاری که خواند وحی را انکار کرد.

وی به اسلام علوی اشاره کرد و گفت: اسلام علوی، همان بود که خداوند در غدیر به پیامبرش فرمود، اگر ابلاغ نکنی، رسالتت را کامل انجام نداده‌ای. این اسلام همان اسلامی است که امام حسین (علیه‌السلام) باکمال افتخار جان و تمام هستی‌اش را برای بقای آن در طبق اخلاص نهاد.

‏حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه در این سفر باید خود را ترمیم کنیم، ادامه داد: امام اسوه و الگو و میزان است باید رفتار و گفتار و عقاید و اخلاق خود را با او بسنجیم و تا می‌توانیم فاصله خود را با او کم کنیم و به او نزدیک شویم.

وی در ادامه افزود: قدم سوم تصمیم درست و قاطع برای ادامه راه است باید تصمیم درستی بگیریم هم چنان‌که جناب حر در روز عاشورا تصمیم درستی گرفت و تا سرحد جان‌ همراه امام حسین (علیه‌السلام) رفت و در تاریخ ماندگار شد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، فضای مجازی را میدان بزرگی برای مقابله حق و باطل عنوان کرد و گفت: امروز همه ما باید نسبت به تهاجماتی که در فضای مجازی علیه دین، دیانت و‌ ولایت صورت می‌گیرد با قلم و بیان خود جانانه بایستیم.

وی مراسم پیاده‌روی اربعین را مانور اقتدار مکتب اهل‌بیت(ع) خواند و زائران را منتظران حجت خدا برشمرد و گفت: پیاده‌روی اربعین جلوه عشق، معرفت، بصیرت، اخوت و هشیاری است.

گفتنی است، در پایان این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اکبری، راوی بعثه مقام معظم رهبری به روایت گری واقعه عاشورا به صورت مصور پرداخت.