این بار از زاویه ی دید حرّ بن یزید ریاحی...

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۰:۰۱:۲۱

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این که دلایل متعددی برای انقلاب روحی و بازگشت به سمت امام حسین (ع) در حرّ وجود داشت، «ادب» را مهم ترین و سرنوشت سازترین این ویژگی ها دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،یکی از تفاوت هایی که کاروان های دانشگاهی با اغلب کاروان های عادی عتبات دارند، تشرف به حرم جناب حر بن یزید ریاحی در شهر مقدس کربلاست.

دانشگاهیان با حضور در این حرم مطهر ضمن زیارت و بهره بردن از روایتگری راوی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، با حماسه ی عظیم امام حسین (علیه السلام) آشنا می شوند.

در این روایتگری حجت الاسلام والمسلمین اکبری،راوی بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که حربن یزید ریاحی نقش پررنگی در واقعه عاشورا داشته است، تصریح کرد: بسیاری از علما و بزرگان، در طول تاریخ بعد از عاشورا، انقلاب حرّ را سرلوحه و روش خود قرار داده اند و به این جناب متوسل نیز شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این که دلایل متعددی برای انقلاب روحی و بازگشت به سمت امام حسین (علیه السلام) در حرّ وجود داشت، «ادب» را مهم ترین و سرنوشت سازترین این ویژگی ها دانست.

راوی بعثه مقام معظم رهبری گفت:حرّ بارها و بارها در جریان وقایع قبل از عاشورا نسبت به امام حسین (علیه السلام) با ادب برخورد کرد و همین مساله کلید رهایی وی از چنگال فساد زمانه اش شد.

ارسال نظر