ندایی که حر شنید...

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۲۲:۴۴:۵۵

از حر نقل شده هنگامی که از قصر ابن زیاد در کوفه خارج شدم تا به سمت حسین بن علی(ع) حرکت کنم، سه بار ندایی را پشت سرم شنیدم...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،یکی از برنامه های زیارتی کاروان های دانشگاهی در کربلای معلی،زیارت مزار حر بن یزید ریاحی و برنامه روایتگری است که در آن راوی بعثه مقام معظم رهبری به ماجرای حر و توبه او می پردازد.

از حر نقل شده هنگامی که از قصر ابن زیاد در کوفه خارج شدم تا به سمت حسین بن علی(ع) حرکت کنم، سه بار ندایی را پشت سرم شنیدم که می‌گفت:«ای حرّ! تو را به بهشت بشارت باد». او می‌گوید که به پشت سر نگریستم و کسی را ندیدم؛ با خود گفتم: «به خدا قسم، این بشارت نیست؛ چگونه بشارت باشد در حالی که من راهی جنگ با حسین بن علی(ع) هستم.»

او این خاطره را در ذهن داشت تا هنگامی که خدمت حسین بن علی(ع) رسید و آن داستان را بازگو کرد. امام(ع) به او فرمودند: تو به واقع به پاداش و نیکی راه یافته‌ای.

امام حسین(ع) در منزلگاه ذی حُسم با حرّ و سپاهش روبه رو شد.به گفته مقاتل،حرّ نه برای جنگ بلکه برای انتقال امام نزد ابن زیاد اعزام شده بود و از این‌رو با سپاهیانش رودرروی توقفگاه کاروان امام صف‌آرایی کرد.

ارسال نظر