در گفتگوی لبیک با نماینده ستاد در کربلا صورت گرفت؛
تشریح برنامه های فرهنگی-زیارتی دانشگاهیان در کربلای معلی...

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۲:۳۴:۲۵

نماینده ستاد در کربلای معلی ضمن تشریح برنامه های زائرین دانشگاهی در کربلا گفت: از خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) استعانت می طلبیم که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای زوار دانشگاهی حضرت حسین(ع) باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، کاظم حاجی زاده، نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کربلای معلی گفت: تا به امروز 170 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند که از این تعداد 43 کاروان زمینی و127 کاروان هم هوایی بوده که در مجموع 6267 زائر به عتبات مشرف شده اند.

حاجی زاده افزود: حدود 13 درصد کاروان های دانشگاهیان را اساتید تشکیل داده اند که با هماهنگی های قبلی جلسه ای در دفتر مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق جهت معرفت افزایی و تبادل نظر ویژه اساتید تشکیل می گردد.

وی در ادامه گفت: از مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق جناب حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی بابت حضور ایشان در همایش های احلی من العسل و برنامه روایتگری در مزار حر بن یزید ریاحی تقدیر و تشکر می کنم، ایشان همیشه در جمع زائرین عتبات دانشگاهیان پدارنه حضور دارند.

نماینده ستاد در کربلا با اشاره به تغییراتی در اجرای برنامه های کاروان های دانشگاهیان نسبت به دوره قبل گفت:همایش احلی من العسل در این دوره در هتل محل استقرار دانشگاهیان برگزار می گردد و به علت گرمای شدید هوا و بُعد مسافت و زمان اجرا، تصمیم گرفته شد تا جهت رفاه حال زائرین، همایش در خود هتل برگزار شود.

حاجی زاده در ادامه توضیحاتی در مورد برنامه های فرهنگی و زیارتی زائرین دانشگاهی در کربلا گفت:با هماهنگی با مسئولین عتبه حسینی، سه روز در هفته برنامه سلام اول کاروان ها در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار می شود،همچنین مراسم وداع هر شب در بین الحرمین با حضور مداح و عکاس برپا می گردد. شور و اشتیاق زائرین در برنامه های فرهنگی و زیارتی ستاد وصف نشدنی است و تمام تلاش ما در کربلا معرفت افزایی زائرین است.

نماینده ستاد در کربلا افزود: ارتباط و همدلی ستاد با بعثه مقام معظم رهبری در کربلا باعث شده است تا زائرین دانشگاهی با شور و اشتیاق در برنامه هایی همچون، همایش "عرفان عرفه"، دعای عرفه در سرداب حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) و حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام)، همایش از غدیر تا کربلا و موکب امام رضا (علیه السلام) شرکت نمودند.همچنین هر شب تعدادی از دانشجویان به عنوان خادم افتخاری در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) حضور دارند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مختص اساتید و دانشجویان رشته عمران، بازدید از سایت صحن عقیله بنی هاشم (سلام الله علیها) می باشد.در این بازدید زائرین دانشکاهی با تکنولوژی های روز دنیا و شرایط پیچیده زیربنایی ساخت صحن که توسط مهندسین ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال انجام است،آشنا می شوند.

در پایان حاجی زاده اظهار داشت: از خداوند متعال و ائمه اطهار (علیه السلام) استعانت می طلبیم که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای زوار دانشگاهی حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) باشیم.