گفتگوی لبیک با زائر دانشجو؛
وقتی متاهل شدم امام حسین (ع) مرا پذیرفت

۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۲۰:۳۲:۳۲

 در دوران مجردی چهار بار برای سفرهای عتبات دانشجویی ثبت نام کردم، ولی پذیرفته نمی شدم و این دفعه زمانی که متاهل شدم امام حسین (علیه السلام) مرا پذیرفتند.

گفتگو با مهدی قلی زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تحقیقات رشته هوش مصنوعی و همسرش دانشجوی طراحی لباس از دانشگاه جامع علمی-کاربردی

*طریقه آشنایی شما با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و آمدنتان به عتبات چگونه بود ؟

اولین بارسال۹۲بود که در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه شدم. با چند تا از دوستانم برای عمره دانشجویی ثبت نام کردیم که متاسفانه اسم من انتخاب نشد ولی چند تا از دوستان در قرعه کشی اسمشان درآمد و عمره رفتند.

بعد از این که عمره لغو شد، برای سفرهای عتبات دانشگاهیان ثبت نام کردم، که متاسفانه در قرعه کشی پذیرفته نشدم. سال۹۶عقد کردم، و امسال عروسی گرفتیم و رفتیم سر زندگی مان.در دوران مجردی چهار بار برای سفرهای عتبات دانشجویی ثبت نام کردم، ولی پذیرفته نمی شدم و این دفعه زمانی که متاهل شدم امام حسین (علیه السلام) مرا پذیرفتند و به اتفاق همسرم برای اولین بار به عتبات عالیات آمدیم.

*کاروان های عتبات دانشگاهیان را چگونه می بینید؟

سفرهای دانشجوی خیلی متفاوت است، فضای فرهنگی تری دارد و تقریباً هم سن و سال هم هستیم، با توجه به این موضوع ارتباط راحت تر شکل می‌گیرد و دغدغه های نزدیکی با دیگر زائرین داریم.

با اینکه پدر خودم مدیر کاروان عتبات بود، خیلی ها به ما می گفتند که با کاروان های عادی بروید کربلا ، ولی من اصرار داشتم که حتما با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به این سفر مشرف شویم.

موضوع قابل توجه سفرمان این بود که وقتی پذیرفته شدیم هزینه سفر را قرار بود از یک پروژه کاری تامین کنم که متاسفانه پروژه لغو شد، دیگر هیچ امیدی نداشتم برای اینکه هزینه سفر را فراهم کنیم و داشتیم فراموش می کردیم که همسرم روز عرفه به امام حسین (ع) گفته بود:" آقا شما که مارو پذیرفتی هزینه سفر هم خودتون جور کنید." فرداش یکی از دوستان که در جریان برنامه سفرعتبات ما بود متوجه موضوع شد، به من پیشنهاد داد که هزینه سفر را من می دهم و بعدا به صورت اقساط به من برگردانید.

الحمدالله هزینه سفر هم جور شد و ما پرداخت کردیم. جالب است ، ما به دلیل اینکه امیدی نداشتیم به این سفر بیائیم گذرنامه نگرفتیم و بعد از واریز هزینه سفر تازه برای گذرنامه اقدام کردیم. یادم هست روز آخر مهلت تحویل گذرنامه بود که پست تازه گذرنامه‌های ما را آورد، همه چیز دقیقه۹۰برای ما مهیا شد.

* از اینکه در ایام محرم کربلا هستید چه حسی دارید؟

هر کسی به این سفر نیامده باید اینجا بیاید تا متوجه شود. حضور در ایام محرم در کربلا وصف ناشدنی است، واقعاً حیف است اگر کسی توان آمدن داشته باشد و این سفر را تجربه نکند. در روایات هم تاکید شده که برای زیارت کربلا حتی شده قرض کنید و به این زیارت بروید.

*اولین خواسته شما از امام حسین (ع) چه بود؟

من همیشه از حضرت خواستم زندگی ام به سبک زندگی حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) باشد و نسل ما هم اهل بیتی باشند.

برنامه های فرهنگی ستاد را چگونه ارزیابی می کنید؟

برنامه های خوب و متنوعی بود برای ما خیلی جذاب و جدید بود، به نکات و مطالب جدیدی در این برنامه ها اشاره شد.

در پایان چه پیشنهادی به جوان‌های هم سن و سال خودتان دارید؟

من به جوانانی که دغدغه ازدواج دارند و می ترسند باید بگویم، بدانید از جایی که فکر نمی‌کنید خدا کمکتان می کند. سفر عتبات از آن دسته سفرهایی است که باید در جوانی بیائید تا برکت زندگی تان شود و نقطه شروع خوبی برای آغاز زندگی مشترکتان باشد ان شاالله.