دانشجویان پرچمداران موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی شدند/تصاویر

۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۸:۵۳:۴۱

در پنجمین روز محرم الحرام، صدها زائر ایرانی در قالب موکب امام رضا (ع) جلوه‌هایی از ارادت ایرانیان به امام حسین (ع) را در بین‌الحرمین به نمایش گذاشتند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، زائران ایرانی بعد از شرکت در نماز جماعت صبح در بارگاه سید و سالار شهیدان، زیارت عاشورا را قرائت کرده و سپس با مرثیه خوانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد شیرازی ارفع و مداحی احمد زمانی، سینه زنان و پرشور وارد بین الحرمین شده و به عزاداری پرداختند.

پیشاپیشِ دسته عزاداری ایرانیان، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق به عنوان هیئت امنای موکب امام رضا (علیه السلام) حضور داشتند.

همچنین انتظامات این دسته عزاداری بر عهده دانشجویان علاقمندی بود که در قالب کاروان‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کربلای معلی حضور داشتند.

گفتنی است، موکب امام رضا(ع) هیئت عزاداری است که از زائران ایرانی حاضر در کربلای معلی تشکیل شده و با همکاری عتبه مقدسه در مناسبت‌های خاص در کربلا مراسم عزاداری برگزار می‌کند و به طور معمول حدود۳۰هزار زائر ایرانی در مراسم‌های مختلف در این هیئت حضور دارند.

این موکب به مدت 5 روز بعد از نماز صبح در حرم امام حسین(ع) به اقامه عزا می پردازد و سپس از آنجا به سمت حرم مطهر حضرت عباس(ع) حرکت و در بین الحرمین به عزاداری می پردازند.