فرهیختگان پیام و عبرت‌های عاشورا را به جامعه انتقال دهند

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۲۰:۵۵:۳۲

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به شجاعت و عاقبت به خیر شدن «حر» گفت: فرهیختگان تلاش کنند تا پیام و عبرت‌های عاشورا را به جامعه انتقال دهند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با حضور در مرقد «حربن یزید ریاحی»با اشاره به شجاعت و عاقبت به خیر شدن «حر» گفت: فرهیختگان تلاش کنند تا پیام و عبرت‌های عاشورا را به جامعه انتقال دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق به ویژگی های شخصیتی «حر» اشاره کرد و یادآور شد: «حر» نماد توبه و بازگشت به راه حق و ولایت است و در این امر الگوی مناسبی برای امروز و فردای دیگران است الگو برای تمام کسانیکه در مسیر زندگی اشتباه‌ داشته‌ا‌ند، و می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند. چقدر خوب است همه مانند «حر» گرد محور ولایت تا سرحد جان از حریم دین و دیانت و ارزش‌های الهی دفاع کنیم.

وی مهم‌ترین درس کربلا را ولایت‌مداری خواند و اظهارکرد: در کربلا ولایت‌مداران واقعی به طور قاطع و راسخ در مقابل ولایت‌ستیزان ایستادند و ذره‌ای کوتاه نیامدند، اصحاب امام حسین (ع) که به ولایت معرفت داشتند، عملاً با اینکه فهمیدند به شهادت می‌رسند ولی تا آخرین نفس و قطره خون در مقابل لشکر یزید که با ولایت دشمنی می‌کردند، ایستادند و جان خود را فدا کردند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق تاکید کرد: جریان تاریخ‌گذشته تنها می‌تواند به عنوان آیینه و پل ارتباطی برای ما باشد تا از آن عبرت بگیریم و در غیراین صورت نقشی در زنگی امروز ما ندارند.

وی یادآور شد: اگر در زیارت عاشورا لعن و نفرین بر دشمنان اهل‌بیت می‌کنیم و درود سلام بر حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب او می فرستیم به این منظور است که دو جریان فکری حق و باطل از آن زمان تا امروز ادامه دارد و ما خط خود را اعلام و انزجارمان را از ستمکاران اعلام می‌کنیم‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی تصریح کرد: رسالت همه ما این است که در دفاع از خط فکری و اعتقادی حضرت سیدالشهدا(ع) ذره‌ای کوتاهی نکنیم و فرهنگ آن حضرت را ترویج دهیم و در زندگی‌مان حسینی‌وار عمل کنیم.

وی بر لزوم شناخت شمر و یزید زمان تاکید کرد و ادامه داد: امروز جریان‌های انحرافی و استکباری همان کاری را می‌کنند که لشکریان یزید انجام دادند و با حجت خدا مقابله و مقاتله کردند. رسالت ما مقاومت در مقابل کجی‌ها و ناهنجاری‌ها است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به معنای زیارت اظهار کرد: آنچه زیارت انسان را پربار می‌کند رعایت آداب ظاهری و باطنی زیارت است.

وی از دانشجویان خواست به عنوان افسران فرهنگی در فضای مجازی با قلم و بیان خود از حریم دین و ولایت حفاظت کنند و فریب تبلیغات دشمنان را نخورند و فضای دانشگاه‌ها را با پیام و عبرت‌های عاشورا حسینی نمایند.