سرپرست حجاج ایرانی:
احیای سفر عمره منوط به تامین شرایط آن از سوی عربستان است

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۱۲:۰۹:۲۲

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد: برقراری مجدد سفر عمره برای زائران ایرانی نیاز به تامین مقدمات آن از سوی عربستان سعودی به عنوان کشور میزبان دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مکه مکرمه افزود: خیل عظیمی از زائران علاقه مند به انجام سفر عمره در ایران وجود دارند اما تحقق این کار نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم در عربستان است.

وی یکی از مهمترین زیرساختها را فراهم کردن زمینه حمایت کنسولی از زائران ایرانی بیان کرد و اظهارداشت: باید نمایندگان سیاسی ایران در عربستان حضور داشته باشند تا بتوانند از حقوق شهروندان ایرانی دفاع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: در داخل ایران نیز تصمیم گیری در باره سفر عمره نیازمند برخی تصمیمات فراسازمانی است.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: ما در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آمادگی کامل داریم تا در صورت اتخاذ این تصیم، کار خود را به سرعت انجام دهیم.

وی گفت: اگر اصول حکمت، عزت و مصلحت که مورد تاکید همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در مورد سفر عمره زائران ایرانی رعایت شود، بعثه و سازمان حج با رضایتمندی کار خود را در این زمینه انجام خواهند داد.

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنانش، عملیات حج تمتع سال جاری را موفقیت آمیز خواند.

وی گفت: خدا را شاکریم که حجاج توانستند اعمال حج خود را بخوبی انجام دهند و برای همه زائرانی که 13 سال است در نوبت اعزام به حج قرار دارند، امید و آرامش ایجاد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب در این زمینه از نیروهای بعثه، سازمان حج و زیارت، «خادمان ناپیدا و پنهان فراوان» حج و «ملت بزرگ و فداکار ایران» برای کمک به برگزاری موفقیت آمیز مناسک حج تمتع قدردانی کرد.

وی گفت: بیش از 20 سازمان بطور مستقیم در مورد حج خدمتگزاری می کنند و مقام معظم رهبری با رهبری داهیانه خویش، خط و مشی صحیح را به زائران و خدمتگزاران ارائه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، حضور گسترده زائران ایرانی در مساجد مکه را از جمله موفقیتهای حج امسال برشمرد و اظهار امیدواری کرد مسئولین عربستان خدماتی در شان و منزلت زائران ایرانی ارایه کنند.