گزارش اعزام دومین کاروان عتبات دانشگاهیان استان البرز /کاروان نیایش

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۲۰:۴۷:۴۱

 دومین کاروان عتبات دانشگاهیان استان البرز با نام کاروان "نیایش" روز ۱۷ مرداد به صورت هوایی راهی عتبات عالیات شد.

احمدحق پرست؛ کارشناس شورای هماهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان البرز و مدیر این کاروان در فرودگاه حضرت امام(ره) گفت :سومین کاروان ستاد عتبات دانشگاهیان استان البرز - اعزام هوائِی در مرحله بیست و یکم با نام کاروان"نیایش" روز5شنبه،17مرداد۹۸فرودگاه حضرت امام(ره) را به مقصد شهرنجف اشرف ترک نمود.

وی افزود:این کاروان شامل اساتید،دانشجویان متاهل و دانشجویان دختر مجرد دانشگاههای:خوارزمی،علوم پزشکی آزاداسلامی،علمی کاربردی،فرهنگیان و پیام نور استان البرز است.مدیرکاروان احمد حق پرست و روحانی کاروان حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم ابراهیمی و معینه کاروان حاجیه خانم ویسمه می باشند.

این کاروان پس از ورود به شهر مقدس نجف اشرف برای انجام سلام اول و نیز زیارت مضجع شریف علوی(ع) به حرم مطهر مشرف شدند.


در ادامه این کاروان به زیارت دوره مساجد مقدس:کوفه،سهله،حنانه، و نیز زیارت آرامگاه یاران با وفای مولای متقیان:میثم تمار و کمیل بن زیاد، و همچنین بازدید از کتابخانه و مرقد علامه امینی قدس سره ،آیت الله حکیم در مسجد هندی،آیت الله سبزواری و نیز بیت حضرت امام(ره) در زمان تبعید، و حضور در آرامگاه اثیب یمانی(صافی صفا) و شرکت در کارگاه نجف شناسی ،و قبرستان مقدس وادی السلام را مورد بازدید و زیارت خود قرار دادند.

این کاروان یکشنبه مقارن با روز عرفه وارد شهر کربلای معلی شدند و در معیت حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به سمت حرم مطهر سرور و سالار شهیدان حرکت نموده و در مراسم و دعای روحبخش روز عرفه که در سرداب مطهر حرم حسینی(ع)،برگزار گردید،حضور یافتند.

روز 3شنبه ،این کاروان ضمن زیارت آرامگاه حربن یزید ریاحی، در بین الحرمین حضور یافتند و همراه با سایر کاروان های دانشجویی حاضر در کربلای معلی ،زیارت وداع را زمزمه کردند و در نوحه خوانی ،و زیارت حرمین مطهر(ع) شرکت نمودند.

این کاروان در روز عید سعید قربان در همایش موثر و دلنشین"احلی من العسل" که در نمازخانه هتل محل اقامت دانشجویان،همراه با سخنرانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی برگزار شد شرکت نمودند.در این مراسم از زائرین دانشجو که خادمین افتخاری مراسم روز عرفه در سرداب مطهرحسینی و نیز سرداب مطهر علقمی بودند،تقدیر شد.

این کاروان روز4شنبه ،با خروج از کربلای معلی،عازم زیارت ائمه مطهر مدفون در سامرا شدند و حرمین مطهر و منور عسکریین(ع) ،در شهر مقدس سامراء را زیارت کردند و با قرائت اذن دخول ،وارد حرمین مطهر و نیز سرداب با شکوه غیبت شدند.

این کاروان در ادامه به زیارت آرامگاه سیدمحمد در شهر بلد مشرف شده و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر بعد از ظهر4شنبه وارد شهر مقدس کاظمین شدند.زائرین دانشگاهی قبل از ورود به حرمین مطهر امامین الجوادین(ع) به آرامگاه شریف رضی و سید مرتضی رفتند و در ادامه با ورود به حرمین مطهر(ع) با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به زیارت حرمین مطهر و منور امامین الجوادین (ع)پرداختند.

این کاروان بامداد روز پنج شنبه،از فرودگاه بغداد،عازم میهن اسلامی شدند.



ارسال نظر