زائران ایرانی در کربلا میلاد باسعادت امام هادی(ع) را جشن گرفتند

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۴:۱۲:۲۷

زائران ایرانی حاضر در کربلا با حضور در مراسم سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری، میلاد خجسته امام هادی(ع) را در حرم مطهر سیدالشهدا(ع) جشن گرفتند.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی بِعثه مقام معظم رهبری، صبح امروز (26 مردادماه) با حضور زائران ایرانی و دلباختگان حسینی در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با هدف تبیین جایگاه و شخصیت امام علی النقی(ع) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حسین بهجتی با تبریک میلاد خجسته امام دهم شیعیان، بر لزوم تبعیت از سیره و الگوپذیری از اخلاق آن حضرت تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به مضامین عالی زیارت جامعه کبیره که از آن حضرت صادر شده است، گفت: زیارت جامعه کبیره یک دوره کامل امام شناسی است که زائران باید به این مضامین عالی توجه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، امام علی النقی(ع) را مظهر اسمای حسنای الهی دانست و اظهار داشت: اگرچه دوران آن حضرت، دوران پر از خفقانی بود، اما ایشان به هر طریق ممکن مردم را هدایت می کردند و لذا لقب هادی گرفتند.

وی همچنین با اشاره به دوران خفقان زمان امام هادی(ع)، افزود: در همین زمان بود که متوکل عباسی دستور داد آب بر روی قبر سیدالشهدا(ع) ببندند و قصد داشت که قبر مطهر آن حضرت را به گونه ای محو کند تا هیچ آثاری از آن باقی نماند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجتی افزود: اما از آنجا که خداوند طبق نص قرآن فرمود ما نور خود را ظاهر می کنیم، اگرچه کافران از آن ناراحت هستند، امروز بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) بیش از همیشه با جلال و عظمت خاصی، زائران را در خود جمع کرده است.

براساس این گزارش، پس از سخنان حجت الاسلام والمسلمین بهجتی که به مناسبت میلاد امام هادی(ع) برای زائران مطرح شد، حاج حمید رمضانپور در وصف آن حضرت به مدیحه سرایی پرداخت.