حال و هوای بین الحرمین در شب عرفه /تصاویر

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ ۱۳:۱۶:۴۸

بین الحرمین در شب عرفه لبریز از حضور عاشقانی است که برای زیارت امام حسین(ع) خود را از دور و نزدیک به شهر مقدس کربلا رسانده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه با یک میلیون حج و عمره مقبوله برابری می کند و این ارزش و اهمیت به تنهایی کافی است که شاهد حضور میلیونی زائران عاشق از دور و نزدیک در شهر مقدس کربلا باشیم.

عاشقان سیدالشهدا(ع) از نقاط مختلف عراق و شهرهای ایران اسلامی و همچنین زائرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرق آسیا خود را به کربلای معلا رسانده اند تا افزون بر زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه، دعای عرفه را نیز در جوار حرم مطهر آن حضرت زمزمه کنند.

اگرچه میرمسعود حسینیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا حضور زائران ایرانی و شهروندان عراقی را با توجه به آمار احتمالی بیش از یکصد هزار نفر تخمین زده بود، اما شواهد از حضور میلیونی زائران در شهر مقدس کربلا حکایت دارد.

سرکنسول ایران در کربلا پیش از این گفته بود که با توجه به آمار اعلام شده، روز عرفه حدود 10 تا 12 هزار زائر از طریق شرکت شمسا در کربلا حضور دارند و حداقل به همین مقدار یا بیشتر هم زائرین آزاد در کربلا حضور خواهند داشت، لذا پیش‌بینی ما حضور بیش از 30 هزار زائر ایرانی در روز عرفه است.

شب عرفه از شب‌های پربرکت و شب مناجات با خدا، برآورده شدن حاجات، پذیرش توبه و استحابت دعا است و کسی‌که آن شب را به عبادت به سر آورد، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد.

دعاهای مختلفی برای این شب ذکر شده و از جمله شب‌هایی است که احیاء (زنده داشتن آن به دعا و راز و نیاز) بسیار توصیه شده ‌است. از اعمال مهم آن زیارت امام سوم شیعیان است.

با توجه به اختلاف روز عرفه در عربستان و عراق، مراسم دعای عرفه زائران ایرانی در صحرای عرفات، عصر امروز شنبه در خیمه بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد و دعای عرفه زائران سیدالشهدا(ع)، فردا یکشنبه زمزمه می شود.