رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:
معرفت و آگاهی باید توشه راه عتبات دانشگاهیان شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۰:۴۹:۰۲

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در جمع زائرین دانشگاهی گفت:باید محبت بین زائر و زیارت شونده فراهم شود تا انسان به حالت روحانیت و درجات بالا سوق پیدا کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مراسم پیش از سفر عتبات دانشگاهیان که عصر روز گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد، از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس سابق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور در جمع زائرین دانشگاهی اظهار کرد: انسان در هر کاری که شروع می‌کند باید یک مقصدی داشته باشد و بدون در نظر گرفتن مقصد راه به جایی نخواهد برد .

وی بیان کرد: دانشجویان در مسیری قدم برداشتند که مقصدش در قرب الهی است؛ مسیر عشق و محبت و دلدادگی است و با سایر سفرها متفاوت است؛ در این سفر پیش رو، یک سری پیچیدگی‌ها و سختی‌های متفاوتی وجود دارد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: در مسیر عشق و دلدادگی باید کمی سختی کشید و اگر رنجی وارد شد باید آمادگی پذیرش آن را هم داشته باشید. در این سفر باید دید مقصد کجاست و به چه توشه ای نیاز داریم؟.

وی بیان کرد: زمانی که بحث از زیارت می‌کنیم لازم است هدفمان را مشخص کنیم و باید محبت بین زائر و زیارت شونده فراهم شود تا انسان به حالت روحانیت و درجات بالا سوق پیدا کند. این زیارت تنها سفر جسمی نیست ، بلکه یک سفر روحی و معنوی است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور افزود: این حرکت باید به سمتی باشد که تمام وجود در این سفر حرکت کند و قلب، روح، جسم و کردار هم مسیر باشد؛ این مهمانی سعادت می‌خواهد و شما این سعادت را پیدا کرده اید.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: انسان در این سفرها توقع دارد گرفتاری ها و آرزوهایش برآورده شود، این حاصل نمی شود مگر در قالب افزایش محبت؛ برای زیارت عتبات باید معرفت و آگاهی کسب کرد که این توشه راه است.

وی بیان کرد: این فرصت را باید بسیار قدر دانست؛ در این سفر عشق و احساسات موج می‌زند و ایمان و عقل، اصل و اساس آن است و این حاصل نمی‌شود جز از طریق بندگی که نباید از آن غافل شد و باید کاری کرد به مقام عبودیت برسیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: فرصت ارتباط معنوی و عاشقانه با خاندان پیامبر(ص) و زیارت این عناصر ممتاز برجسته و ملکوتی از امتیازات تفکر شیعی در میان فرق اسلامی است؛ در مسیر کمال، خوبی، طلب و اراده نقش موثری ایفا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور افزود: این سفر آمادگی‌هایی نیاز دارد و بهره‌گیری از آنها مهم است؛ هر چقدر با کاروان‌ همراه باشیم بهره مندی در این سفر بیشتر خواهد شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص هزینه سفر به عتبات گفت:. تعیین هزینه‌ها بر عهده سازمان حج و زیارت است که اعلام می‌کند و ما تنها آن را اجرا می‌کنیم.

اول شهریور پسران مجرد اعزام می‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور در جمع زائرین دانشگاهی و خبرنگاران اظهار کرد:این دوره از عتبات دانشگاهیان از ۲۷تیر آغاز و تا۱۵مهر ادامه دارد. کل ثبت نام۶۳هزار و۹۶۸نفر بودند و از این تعداد۱۳هزار نفر اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد:۲برابر ظرفیت قرعه کشی انجام شد و این افراد برای تکمیل مدارک باید اقدام کنند بالای۹۰درصد ثبت نام خود را نهایی کرده اند و مدارک را به شورای استانی تحویل داده اند؛ بیشترین آمار ثبت نام از استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور افزود: زائرین دانشگاهی۳شب در نجف،۳شب کربلا و یک شب در کاظمین اقامت خواهند داشت. از اول شهریور ماه هم پسران مجرد اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد:۳۰میلیون ریال برای سفر هوایی و۱۵میلیون ریال برای سفر زمینی وام بانک ملت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این وام، وام صندوق رفاه هم به دانشگاهیان تعلق می‌گیرد.