رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:
معرفت و آگاهی باید توشه راه عتبات دانشگاهیان شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۰:۴۹:۰۲

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در جمع زائرین دانشگاهی گفت:باید محبت بین زائر و زیارت شونده فراهم شود تا انسان به حالت روحانیت و درجات بالا سوق پیدا کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مراسم پیش از سفر عتبات دانشگاهیان که عصر روز گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد، از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس سابق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور در جمع زائرین دانشگاهی اظهار کرد: انسان در هر کاری که شروع می‌کند باید یک مقصدی داشته باشد و بدون در نظر گرفتن مقصد راه به جایی نخواهد برد .

وی بیان کرد: دانشجویان در مسیری قدم برداشتند که مقصدش در قرب الهی است؛ مسیر عشق و محبت و دلدادگی است و با سایر سفرها متفاوت است؛ در این سفر پیش رو، یک سری پیچیدگی‌ها و سختی‌های متفاوتی وجود دارد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: در مسیر عشق و دلدادگی باید کمی سختی کشید و اگر رنجی وارد شد باید آمادگی پذیرش آن را هم داشته باشید. در این سفر باید دید مقصد کجاست و به چه توشه ای نیاز داریم؟.

وی بیان کرد: زمانی که بحث از زیارت می‌کنیم لازم است هدفمان را مشخص کنیم و باید محبت بین زائر و زیارت شونده فراهم شود تا انسان به حالت روحانیت و درجات بالا سوق پیدا کند. این زیارت تنها سفر جسمی نیست ، بلکه یک سفر روحی و معنوی است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور افزود: این حرکت باید به سمتی باشد که تمام وجود در این سفر حرکت کند و قلب، روح، جسم و کردار هم مسیر باشد؛ این مهمانی سعادت می‌خواهد و شما این سعادت را پیدا کرده اید.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: انسان در این سفرها توقع دارد گرفتاری ها و آرزوهایش برآورده شود، این حاصل نمی شود مگر در قالب افزایش محبت؛ برای زیارت عتبات باید معرفت و آگاهی کسب کرد که این توشه راه است.

وی بیان کرد: این فرصت را باید بسیار قدر دانست؛ در این سفر عشق و احساسات موج می‌زند و ایمان و عقل، اصل و اساس آن است و این حاصل نمی‌شود جز از طریق بندگی که نباید از آن غافل شد و باید کاری کرد به مقام عبودیت برسیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: فرصت ارتباط معنوی و عاشقانه با خاندان پیامبر(ص) و زیارت این عناصر ممتاز برجسته و ملکوتی از امتیازات تفکر شیعی در میان فرق اسلامی است؛ در مسیر کمال، خوبی، طلب و اراده نقش موثری ایفا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور افزود: این سفر آمادگی‌هایی نیاز دارد و بهره‌گیری از آنها مهم است؛ هر چقدر با کاروان‌ همراه باشیم بهره مندی در این سفر بیشتر خواهد شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص هزینه سفر به عتبات گفت:. تعیین هزینه‌ها بر عهده سازمان حج و زیارت است که اعلام می‌کند و ما تنها آن را اجرا می‌کنیم.

اول شهریور پسران مجرد اعزام می‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور در جمع زائرین دانشگاهی و خبرنگاران اظهار کرد:این دوره از عتبات دانشگاهیان از ۲۷تیر آغاز و تا۱۵مهر ادامه دارد. کل ثبت نام۶۳هزار و۹۶۸نفر بودند و از این تعداد۱۳هزار نفر اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد:۲برابر ظرفیت قرعه کشی انجام شد و این افراد برای تکمیل مدارک باید اقدام کنند بالای۹۰درصد ثبت نام خود را نهایی کرده اند و مدارک را به شورای استانی تحویل داده اند؛ بیشترین آمار ثبت نام از استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور افزود: زائرین دانشگاهی۳شب در نجف،۳شب کربلا و یک شب در کاظمین اقامت خواهند داشت. از اول شهریور ماه هم پسران مجرد اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد:۳۰میلیون ریال برای سفر هوایی و۱۵میلیون ریال برای سفر زمینی وام بانک ملت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این وام، وام صندوق رفاه هم به دانشگاهیان تعلق می‌گیرد.

ارسال نظر