کسانی که به زیارت سیدالشهدا(ع) نروند در قیامت حسرت می‌خورند

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۰۹:۰۴:۳۱

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: یکی از اسامی روز قیامت «یوم الحسره» است، کسانی که زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) را در پرونده اعمالشان نداشته باشند در روز قیامت حسرت می‌خورند.


به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بهجتی که در جمع روحانیان و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات در کربلای معلا سخنرانی کرد با اشاره به حدیثی درباره حسرت در روز قیامت گفت: یکی از اسامی روز قیامت «یوم الحسرة» است، کسانی که زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) را در پرونده اعمالشان نداشته باشند در روز قیامت حسرت می‌خورند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، با بیان اینکه یکی از مسائل معنوی که معصومان (ع) به آن تأکید کرده‌اند ولی کمتر به آن توجه می‌شود مسئله تسلیم در برابر خدا است گفت: اگر انسان‌ها در برابر خدا تسلیم باشند خیلی از مشکلات و گرفتاری‌های آن‌ها حل می‌شود؛ بنابراین افرادی که مشکلات و گرفتاری دارند اگر بخواهند مشکلاتشان برطرف شود بایستی تسلیم امر خدا باشند.

وی افزود: تسلیم در برابر خدا باعث برآوردن حاجات می‌شود و این نکته اخلاقی بسیار مهم است و به زائران بایستی گوشزد شود تا تسلیم امر خدا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجتی با اشاره به نکته دیگری درباره «تسلیم» گفت: تسلیم در برابر خدا، انسان‌ها را از گرفتاری‌ها و مشکلات و بلاها نجات می‌دهد و کسی که تمسک به خدا داشته باشد، نجات پیدا می‌کند.

وی گفت: اگر انسان تسلیم خدا باشد، برای دنیا و آخرت او کفایت می‌کند، کفایت خدا؛ غصه‌ای را برای انسان باقی نمی‌گذارد.