همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)؛
اردوی پس از سفر عتبات به استان قم با حضور زائرین دانشگاهی اصفهان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۴:۳۷:۰۰

اردوی پس از سفر زائرین دانشگاهی استان اصفهان به شهر مقدس قم ویژه زائرین بیستمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، از جمله اهداف مهم ستاد، تداوم ارتباط با زائران عتبات است که در راستای این سیاست، برنامه اردوی زیارتی قم و جمکران در لیست فعالیت های پس از سفر قرارگرفته است.

در این برنامه که پس از سفر عتبات و با اعلام تمایل اعضای کاروان تدارک دیده می شود، مدیر کاروان پس از هماهنگی با عوامل ستاد ، همراه با اعضای کاروان در تاریخ معینی عازم شهر مقدس قم می شوند.

بنا بر این گزارش، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در هفته اخیر که مصادف با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها) و روز دختر بود میزبان دو گروه از دانشجویان کاروان عتبات از استان اصفهان بود.

زائرین دانشجوی اصفهان بعد از ظهر روز چهارشنبه 12 تیرماه وارد شهر مقدس قم شده و پس از پذیرایی عازم زیارت کریمه اهل بیت(ع) شدند و صبح روز پنج شنبه در برنامه قم شناسی مصور با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نجفی و محوریت آشنایی با تاریخ شهر قم شرکت نمودند.

در ادامه زائرین در گلزارشهدای قم به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با سیره و سرگذشت چندی از فرماندهان 8 سال جنگ تحمیلی و برخی از شهدای شاخص مدفون در گلزار شهدا آشنا شده و سپس جهت اقامه نماز ظهر به حرم مطهر شرف یاب شدند.

بعد از ظهر همان روز، دانشگاهیان به بازدید از بیت حضرت معصومه (س) و زیارت امام زاده موسی مبرقع در شهر قم پرداخته و سپس نماز مغرب و عشاء را در حرم مطهر به جا آورده و در مراسم پر فیض دعای کمیل شرکت نمودند ، سپس دانشگاهیان جهت صرف شام و استراحت به محل اسکانشان که توسط ستاد تدارک دیده شده بود حرکت کردند.

اعضای این کاروان دانشجویی، صبح روز جمعه، جهت شرکت در دعای ندبه به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند.پایان بخش این اردوی زیارتی، زیارت مجدد حرم حضرت معصومه (س) و اهدای بسته فرهنگی به زائرین دانشگاهی از سمت ستاد بود.

همچنین قابل ذکر است که این برنامه هر هفته به مدت 2 شبانه روز، از روز چهارشنبه تا جمعه ویژه کاروان های دانشگاهی برگزار می شود.در ادامه تصاویری از نحوه برگزاری این برنامه را مشاهده می نمایید.