جزئیاتی پیرامون سرنوشت مرمرهای خارج شده از کف و دیوارهای صحن و حرم مطهر عباسی

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۱:۵۸:۴۵

برخی زائران و افرادی که روند عمرانی آستان قدس عباسی را دنبال می کنند، از سرنوشت سنگهای مرمر خارج شده از کف و دیوار حرم و صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) سوال می نمايند.


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،برخی زائران و افرادی که روند عمرانی آستان قدس عباسی را دنبال می کنند، از سرنوشت سنگهای مرمر خارج شده از کف و دیوار حرم و صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) سوال می نمايند.برای پاسخ به این سوال به واحد سنگ مرمر وابسته به بخش هدایا و نذورات مراجعه کردیم.

در این دیدار ميثم رزاق نعمه، مسئول واحد سنگ مرمر اظهار داشت: از بیش از یک دهه و اندی قبل و با آغاز نهضت عمرانی فراگیری که آستان قدس عباسی با آن روبرو بوده است، ایده استفاده از مرمرهایی که در مراحل عمرانی و ساخت و ساز خارج می شوند به منظور تبرک جستن و تقدیم آن به زائران محترم حرم مطهر در قالب یک هدیه هنری مطرح شد.

وی افزود: روند خارج نمودن این قطعه های مرمر مراحل مختلفی را پشت سر می گذارد تا به اشکال هنری زیبا درآید. این مراحل شامل جمع آوری، شست و شو و زدودن بقایای مواد ساختمانی و نیز حکاکی و نقاشی بر روی آن توسط پرسنل متخصصی می شود که در برخی موارد از دستگاه (cnc)استفاده می نمایند. پس از آن مرحله برش، پاکسازی، قالب زنی، حکاکی و ثبت نوشته های متعددی است که با ارزش زمانی و مکانی این قطعه ها سازگار باشد و در نتیجه سنگهایی برای نگین انگشتر، گردنبند و قطعه های بزرگ و متوسط از آن تهیه می شود.

مسئول واحد سنگ مرمر حرم مطهر در پایان گفت: زائران، این شاهکارهای هنری را به منظور تبرک جستن انتخاب می کنند و مبالغ نامشخصی که در مقابل اهدای این هدایا دریافت می شود برای ساخت و ساز در داخل آستان قدس عباسی استفاده خواهد شد. برخی از آنها نیز به صورت رایگان به زائران گرامی و میهمانان آستان قدس تقدیم می شود.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  فائزه شاهمیرزائی :

با سلام و احترام من شدیدا مایل به سفر عتبات در روز عرفات هستم میشه لطفا من رو راهنمائی کنید

  لبیک : سلام ثبت نام انجام شده و قرعه کشی هم انجام شده است