آغاز مرمت بخش فوقانی ضریح مطهر امامین جوادین (علیهما السلام) به همت آستان قدس عباسی

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۰:۰۴:۰۰

پرسنل فنی و مهندسی کارخانه ضریح سازی "السقاء" وابسته به آستان قدس عباسی نخستین مرحله از اقدامات تعمیرات و طلاکاری مجدد بخشهای فوقانی ضریح مطهر امامین جوادین (علیهما السلام) را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،پرسنل فنی و مهندسی کارخانه ضریح سازی "السقاء" وابسته به آستان قدس عباسی نخستین مرحله از اقدامات تعمیرات و طلاکاری مجدد بخشهای فوقانی ضریح مطهر امامین جوادین (علیهما السلام) را آغاز کردند.

مرحله نخست شامل اقدامات جداسازی بخشهای فوقانی ضریح و شماره گذاری آنها و قراردادن در صندوقهای مخصوص برای انتقال به کارخانه می باشد. مرحله دوم شامل زدودن رسوبات ضریح و طلاکاری به روشهای هنری و حرفه ای نوین می باشد.

شایان ذکر است، پرسنل فنی آستان قدس عباسی که در زمینه ساخت ضریح فعالیت دارند از تجربه، مهارت و دانش بسیار در زمینه اجرای چنین پروژه هایی برخوردار هستند. آنها تاکنون پروژه های ساخت ضریح مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) به عنوان اولین ضریحی که توسط عراقیها طراحی و ساخته شد و سپس ضريح امامزاده قاسم (عليه السلام)، دربهای حرم مطهر امامزاده سید محمد، ضریح صافی صفا و نیز ضریح دو مرقد شیخ مفید وخواجه طوسی را برعهده داشته اند.

ارسال نظر