نصب كتیبه های مزین به قرآن و اسامی اصحاب كساء (ع) در ایوان طلای حرم مطهر حضرت عباس (ع)

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۳۷:۳۵

یكی از مراحل پروژه مرمت طلاکاری حرم مطهر، نصب كتیبه های مزین به آیات قرآن و اسامی اصحاب کساء (علیهم السلام) در ایوان طلای حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،یكی از مراحل پروژه مرمت طلاکاری حرم مطهر، نصب كتیبه های مزین به آیات قرآن و اسامی اصحاب کساء (علیهم السلام) در ایوان طلای حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام) است. ایوان طلای حضرت با خوشنویسی عبارتهای قرآنی همراه با فنون هنرهای اسلامی نمایی هنری و جلوه ای زیبا به آن بخشیده است.

پس از اتمام نصب کتیبه های قرآنی در وسط ورودی ایوان، به تازگی نیز روند نگاشتن اسامی اصحاب کساء (علیهم السلام) از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) گرفته تا امام حسین (علیه السلام) آغاز شده است. به طوری كه داخل كادر بیضی شكلی با زمینه آبی رنگ میناكاری و با خط ثلث مشبع خطاطی شده اند. این اسامی شریف در قسمت بالا قرار گرفته اند و در وسط آنها آیه قرآنی «رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَیكُمْ أَهْلَ الْبَیتِ إِنَّهُ حَمِیدٌ مَّجِیدٌ» حک شده که با خط ثلث و با زمینه آبی رنگ میناكاری و خطاطی شده است.

احمد ناجی، ناظر این اقدامات خطاطی و استاد خوشنویسی در این خصوص به شبکه جهانی الکفیل گفت: كلمات به كار رفته دارای زیباترین حروف و معانی والا هستند. این مرحله از پروژه طلاكاری حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام) مکمل مرحله پیش از آن یعنی كاشیكاری ستونهای ایوان است که موجب زیبایی بخشی آستان قدس، حفظ تاسیسات عمرانی، پایداری و نیز حفظ بافت معماری آن شده است.