مراسم جشن با شکوه شب نيمه شعبان در حرم امام حسين(ع) برگزار شد/ تصاوير

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۳:۰۹:۴۳

بعثه مقام معظم رهبري با همكاري ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان، مراسم جشن شب نيمه شعبان را با حضور پرشور کاروان های دانشگاهی در حرم امام حسين(ع) برگزار كرد.


به گزارش خبرنگار اعزامي لبیک از كربلاي معلی، مراسم جشن شب نيمه شعبان از سوي بعثه مقام معظم رهبري با همكاري ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان؛ ويژه دانشجويان و اساتيد دانشگاه ها، روحانيان و مدیران كاروان ها در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار شد.

زائرین دانشجو به عنوان خادمین افتخاری این مراسم، مسئولیت نظم و پخش گل و شیرینی را بین زائرین حرم مطهر حسینی در این شب با شکوه بر عهده داشتند.اين مراسم با قرائت آیاتی از قرآن كريم در شب نیمه شعبان آغاز شد. در ابتدا حجت الاسلام والمسلمين بهجتي؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبري در كربلا به زائران حرم مطهر خير مقدم گفت.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین پناهیان؛سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ارزش و اهميت احياي شب نيمه شعبان و ذكر احاديث وارده در اين زمينه، از زائران خواست كه قدر لحظاتي كه در آن حضور دارند را بدانند و شكرگزار اين توفيق الهي كه نصيب آنان شده و اين شب معظم را در حرم مطهر امام حسين(ع) حضور دارند، باشند.

در ادامه مداح بعثه مقام معظم رهبري به مولودي خواني میلاد حضرت صاحب الزمان(ع) پرداخت كه با اوج احساسات زائران حاضر در جلسه همراه شد.

گفتنی است؛ زيارت حضرت سيدالشهدا(ع) در شب نيمه شعبان یکی از ایام خاص زیارتی حضرت است و عموم شیعیان از کشور عراق،ایران و اقصی نقاط جهان برای این شب پر فضیلت خود را به کربلای معلی می رسانند تا از فیوضات این شب معنوی بهره مند شوند.

ارسال نظر