آشنایی زائرین دانشگاهی با سید رضی؛ گردآورنده نهج البلاغه در کاظمین

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۲:۱۳:۴۲

امیرمحمد پارسا؛نماینده ستاد در کاظمین گفت:از جمله مشاهیر شیعه که در کاظمین مدفون هستند و زائرین دانشگاهی به زیارت مرقد وی مشرف می شوند،سید رضی، از فقیهان قرن چهارم شیعه و گردآورنده نهج‌البلاغه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،امیرمحمدپارسا؛نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کاظمین گفت:روز گذشته دو کاروان از دانشگاهیان استان تهران و البرز وارد شهر مقدس کاظمین شدند و با استقبال عوامل ستاد،در هتل های در نظر گرفته شده استقرار یافتند.

امیرمحمد پارسا؛نماینده ستاد در کاظمین گفت: چهارمین شهر زیارتی عراق که مقصد کاروان های دانشگاهی است، شهر مقدس کاظمین است.کاروان های دانشگاهی به جهت زیارت امام کاظم و امام جواد (علیهما السلام) راهی کاظمین می شوند و یک شب را در این شهر مقدس اقامت دارند.

وی افزود:از برنامه های ستاد که با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در شهر کاظمین برگزار می شود؛برنامه روایتگری است که توسط راوی بعثه برگزار می شود.هدف از برگزاری این مراسم آشنایی هر چه بیشتر زائرین با اهل بیت(ع) و معرفی بزرگان دین که در این شهر مقدس مدفون هستند می باشد.

پارسا گفت:از جمله مشاهیر شیعه که در کاظمین مدفون هستند و زائرین دانشگاهی به زیارت مرقد وی مشرف می شوند،سید رضی، از فقیهان قرن چهارم شیعه و گردآورنده نهج‌البلاغه است. او نهج البلاغه را حدوداً چهارصد سال پس از زندگی علی بن ابی طالب(ع) گردآوری و تدوین کرده‌است.

در ادامه تصاویری از این گزارش مشاهده می نمایید :

ارسال نظر