حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی:
ولایت، اساسی ترین رکن در اسلام است

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۰۹:۵۳:۱۳

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانشجویان در کربلای معلی گفت: بر اساس آموزه های اسلام و بر طبق روایات متقن، ولایت، اساسی ترین رکن در اسلام است.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانشجویان که در سالن همایش های بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد، ولایت را اساسی ترین رکن بر اساس آموزه های اسلام و بر طبق روایات متقن دانست.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با مهم خواندن بحث ولایت مداری و ضرورت توجه به آن، افزود: در واقعه عاشورای سال 61 قمری در کربلا، ولایت مداران برای همیشه تاریخ پیروز شدند و ولایت ستیزان تا ابد روسیاه و مورد لعن و نفرین قرار گرفتند.

وی با استناد به آیه «اهدنا الصراط المستقیم» اظهار داشت: روزانه 10 مرتبه در نمازهای واجب و در تمام نمازهای مستحبی این آیه در سوره حمد تکرار می شود و در حقیقت از خدای متعال می خواهیم که ما را به راه راست هدایت کند و بر اساس احادیث وارده صراط مستقیم، راه و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

وی خاطر نشان کرد: امروز جنگ بین ولایت مداران و ولایت ستیزان در اوج خود قرار دارد و بدون مبالغه می توان گفت تعداد سایتها و رسانه هایی که اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته اند بیشتر از تیرهایی است که بر بدن مبارک حضرت سید الشهدا(ع) در عاشورای 61 وارد کردند.

وی افزود: ولایت مداری بر اساس معرفت و محبت و اطاعت صورت می پذیرد و ولایت مدار ولی خدا را دوست دارد و با باور قلبی به جایگاه ولی، از او اطاعت می کند همانگونه که حضرت عباس (ع) در آن بحبوحه جنگ عاشورا سرافرازانه فرمودند: «به خدا اگر دستهایم را قطع بکنید تا ابد از حمایت دین خدا و اطاعت از امر ولایت دست بر نمی دارم.» علاوه بر آن برخی اصحاب امام حسین (ع) بارها تکرار کردندکه اگر چندین مرتبه کشته شده و حیات مجدد بیابیم باز هم از امام خود جدا نمی شویم.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت در منطقه با عزت و اقتدار رو به تعالی و رشد است، اظهار داشت: در اثبات این مدعا همین بس که رییس جمهور آمریکا با همه هزینه های گزافی که در عراق تلف کرد، شبانه و به صورت مخفیانه مانند دزدی که در تاریکی برای تاراج وارد جایی می شود، وارد عراق شد و در مقابل، مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران با عزت و احترام و استقبال پرشور مردم، قبایل ، عشایر و دولت عراق روبرو می شوند و چندین قرارداد مهم را منعقد می کنند و این پیروزی مقاومت و نظام اسلامی است.

وی افزود: بدون شک همه این پیروزی ها مدیون هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری است که سکان دار کشتی نجات امت اسلامی است.