مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف:
عتبات دانشگاهیان،فعالیت ارزشمند نظام برای قشر جوان کشور است

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۰۹:۳۵:۳۲

حجت الاسلام والمسلمین کاردان؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف گفت: عتبات دانشگاهیان،فعالیت ارزشمند نظام برای قشر جوان کشور است و زائرین جوان باید از فرصت معنوی به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف، صبح روز گذشته، 24 فروردین ماه،چهار کاروان دانشگاهی از استان های اصفهان ، یزد ، گیلان و آذربایجان شرقی در برنامه زیارت دوره ویژه که به همت ستاد و با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف تدارک دیده شده ، شرکت کردند.

این مراسم با روایتگری حجت الاسلام والمسلمین خنیفری؛ راوی بعثه مقام معظم رهبری در جوار مرقد صافی صفا از صحابه امیرالمومنین(ع) آغاز شد.سپس حجت الاسلام والمسلمین کاردان؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف به جمع دانشگاهیان پیوست و با آنها به گفتگو پرداخت .

حجت الاسلام والمسلمین کاردان؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف خطاب به دانشجویان گفت: الحمدلله که لحظات و ساعات عمر ما در مسیر محبت ائمه اطهار (سلام الله علیها )سپری می شود. خداوند به ما لطف و مرحمت نموده که در این شرایط سخت اقتصادی،افرادی هستند که مالشان را در راه زیارت امیرالمومنین(ع) و فرزندان گرامیشان صرف می کنند که قطعا این امر مورد عنایت امام زمان (عج) می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کاردان در خصوص عتبات دانشگاهیان گفت: عتبات دانشگاهیان،فعالیت ارزشمند نظام برای قشر جوان کشور است و زائرین جوان باید از فرصت معنوی به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.

وی در ادامه به روایتی از حضرت علی(ع)اشاره کرد و گفت : امیرالمومنین علی (ع) خطاب به کمیل،از یاران خویش فرمودند:« ای کمیل ، قلب انسان ها همانند یک ظرف می ماند که جادار ترین آنها از آن کسی است که خیرش به افراد بیشتری می رسد .» ظرفیت قلب ما تفاوتش با ظرفهای مادی در این می باشد که هر ظرفی یک گنجایشی دارد، ولی ظرفیت قلب انسان ها قابل تغییر می باشد و این سفر باعث می شود که ظرفیت قلبتان بالاتر رود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف از مسئولین برگزار کننده عتبات دانشگاهیان تقدیر و تشکر نموده و برای تمامی خدمتگزاران به زائران حضرت امیرالمومنین(ع)دعا نمود تا بتوانند با تمام قوت در خدمت زائران و بخصوص زائرین دانشگاهی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کاردان خطاب به زائران دانشگاهی نیز گفت: به شما جوانان هم سفارش می کنم از مولایمان امیرالمومنین(ع) بخواهید تا دستتان را پدرانه بگیرند و رها نکنند. خودتان را در معرض نسیم رحمت و محبت ایشان قرار دهید، شاید این سفر دیگر تکرار نشود.

در ادامه تصاویری از این گزارش مشاهده می نمایید :