به همت روحانی کاروان دانشگاهیان خوزستان؛
کارگاه آموزشی کنترل خشم و آیین همسرداری در هتل دانشگاهیان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۰۹:۳۱:۳۸

حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف مهدیان؛ روحانی کاروان عتبات دانشگاهیان خوزستان با برگزاری کارگاه آموزشی کنترل خشم در محل هتل استقرار دانشگاهیان با زوج‌های جوان به گفت و گو نشست.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف مهدیان؛ روحانی کاروان عتبات دانشگاهیان خوزستان با برگزاری کارگاه آموزشی کنترل خشم در محل هتل استقرار دانشگاهیان با زوج‌های جوان به گفت و گو نشست.

حجت الاسلام والمسلمین مهدیان در این کارگاه یک ساعته عنوان کرد: با توجه به حضور۱۵زوج جوان دانشجو در کاروان،احساس نیاز کردیم، کارگاه آموزشی آیین همسرداری را با حضور اعضای کاروان برگزار کنیم.

وی تقویت ایمان و کمک به همدیگر در امور عبادی با تاسی به حضرت علی (علیه السلام) و حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) را از ویژگی‌های خانواده خوشبخت برشمرد و افزود: توجه به ویژگی های خود و شخصیت طرفین در حل بسیاری از توقعات از زندگی و ناراحتی های بین زن و شوهر موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدیان احترام گذاشتن طرفین به همدیگر را در جمع خانواده و دیگران سبب شیرینی رابطه بین زن و شوهر دانست و این احترام گذاشتن را رضایت زوجین از هم تلقی کرد.

وی در ادامه این جلسه عنوان کرد: وقتی برای محبت کردن به همدیگر در بین زوجین وقت گذاشته شود و ابراز محبت و عشق و مهربانی به یکدیگر به دور از تکبر باشد زندگی رونق می‌گیرد و باعث خوشحالی زوجین از زندگی می شود.

روحانی کاروان دانشجویی استان خوزستان، شناسایی عوامل ناراحتی و خشم خود و طرف مقابل را راهکاری برای کنترل خشم با توجه به ویژگی های شخصی طرفین دانست.

او در ادامه با اشاره به این که زوج های جوان باید عوامل خشم یکدیگر را به هم یادآوری کنند افزود: داشتن یک ذکر مشخص در حالات مختلف و خصوصاً در استرس ها و عصبانیت به شما آرامش می دهد همچنین با تغییر وضعیت و ترک محل در هنگام عصبانیت می توانید خشم خود را کنترل کنید و با این روش حتی اگر عصبانی نیز شوید عصبانیت خود را به همسر خود منتقل نمی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدیان نماز و قرآن خواندن به صورت روزانه را از ویژگی های افراد آرام دانست و یادآور شد: زوجین، عشق و ارادت خود را باید به صورت زبانی و عملی همیشه به یکدیگر ابراز کنند.

در پایان این جلسه نیز زوج های جوان دانشجو سوالاتی را با روحانی کاروان خود در میان گذاشتند که او نیز پاسخ دانشجویان را به آنها داد.