ورود رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و وزیر علوم به کربلای معلّی

۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۱۷:۴۰:۴۵

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از چند روز اقامت در نجف اشرف، وارد کربلای معلّی شدند.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، پنجشنبه در اولین روز از سال 1398، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور به همراه منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد کربلای معلّی شدند.

ستاد عمره و عتبات‌ دانشگاهیان کشور در اولین روز سال۹۸جشنی ویژه و با شکوه برای کاروانهای دانشجویی و دانشگاهی به مناسبت زاد روز ولادت با سعادت امیرمومنان علی (ع) و آغاز سال جدید برگزار کرد که در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور و منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور پیدا کردند و دقایقی به سخنرانی در جمع دانشجویان و دانشگاهیان پرداختند.

گفتنی است؛ این جمع دانشگاهی و علمی کشور سه شنبه 28 اسفند وارد نجف اشرف شده بودند و مورد استقبال نمایندگان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در فرودگاه نجف اشرف قرار گرفتند و شب سیزده رجب که مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) بود، در نجف اشرف و در کنار سایر کاروان‌های دانشجویی اعزامی به عتبات عالیات به زیارت حضرت علی (ع) رفتند.

امسال بیستمین دوره اعزام زائران عتبات دانشگاهيان از ابتدای بهمن آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. در دو ماه آخر سال 97 بیش از 200 کاروان دانشگاهی با جمعیتی بیش از 8 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

با آغاز ماه مبارک و پر خیر و برکت رجب المرجّب، بسیاری از کاروان‌های دانشجویی و دانشگاهی کشور سعی کردند در این ایام مبارک خود را به سرزمین کربلا برسانند تا در مناسبت‌های ویژه‌ای که در این ماه وجود دارد، در مشاهد مشرفه نجف اشرف، کربلای معلّی، کاظمین و سامرا حضور داشته باشند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، از اولین روز ماه رجب تاکنون بیش از 50 کاروان دانشگاهی از سراسر استان‌های کشور به عتبات عالیات اعزام شدند تا خاطره‌ای به یادماندنی در آخرین روزهای سال 97 و نخستین روزهای سال 98 برایشان ثبت شود.

ارسال نظر