زیارت با معرفت، زائر را به بالاترین مقام‌ها می‌رساند

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ۰۹:۱۰:۰۱

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در جمع زائرین دانشگاهی تأکید کرد: معرفت در زمینه زیارات ائمه معصومین (ع) آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که اگر فرد عارف به حق آن امام به زیارت برود، به مقام والایی دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق دوشنبه 27 اسفند در جمع دانشجویان و دانشگاهیان در همایش «أحلی من العسل» طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع گفت: بنده حضور در چنین برنامه‌هایی که در آن قشر دانشجو ، دانشگاهی و اساتید حاضر هستند، یکی از بهترین برنامه‌ها می‌دانم و به حضور در آن افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به ماجرای کربلا و اینکه هیچ مصیبتی در طول تاریخ بشریت بزرگ‌تر از جریان عاشورا نیست، اظهار کرد: بسیاری از انبیاء و اولیای وقتی به بهانه‌های مختلف وارد سرزمین کربلا و با ماجرای عاشورا آشنا شدند، شروع به گریه و دشمنان و قاتلان امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان را لعنت کردند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: امام صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند یکی از زائران امام حسین (ع) ملائک الهی هستند که گروه گروه از آسمان پایین می‌آیند و به حرم و بارگاه حضرت می‌روند و بعد به آسمان‌ها باز می‌گردند.

وی اضافه کرد: آن حضرت در روایتی دیگر فرمود: «مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّى أَنَّهُ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع لَمَّا یَرَى لِمَا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ»؛ هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند ای کاش امام حسین (علیه‌السلام) را زیارت کرده بودم آن هنگامی که می‌بیند که با زوّار امام حسین (علیه السلام) چه می‌کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند. (وسائل الشیعه/ج14/ ص424)

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی تأکید کرد: معرفت در زمینه زیارات ائمه معصومین (ع) آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که اگر فرد عارف به حق آن امام به زیارت برود، به مقام والایی دست خواهد یافت. در واقع زائر امام حسین (ع) در بالاترین مقام‌ها و جایگاه‌ها قرار می‌گیرد و این در صورتی است که زیارت او با معرفت امام (ع) باشد.

ارسال نظر