ورود ۴۴ کاروان دانشگاهی به عتبات عالیات در دهه اول ماه رجب

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۰۸:۴۲:۴۵

با آغاز ماه پر خیر و برکت رجب المرجّب، کاروان‌های دانشجویی و دانشگاهی بسیاری وارد سرزمین کربلا شدند.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، دیروز یکشنبه 26 اسفند مصادف با آخرین روز از دهه اول ماه رجب بود. ماه رجب در کنار ماه شعبان و رمضان یکی از ماه‌های پر خیر و برکت مسلمانان محسوب می‌شود. سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) در ابتدای این ماه،ولادت امام جواد(ع)در دهمین روز و از سوی دیگر ولادت امام علی (ع) در اواسط این ماه جلوه‌ای دیگر به این ماه عظیم‌الشأن داده است. یکی از اعمالی که در این ماه از سوی اهل بیت (ع) بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، زیارت امام حسین (ع) است.

کربلای معلّی از آغاز ماه رجب تاکنون شاهد حضور کاروان‌های زیارتی متعددی از سراسر کشور بوده است، اما در این میان تعداد کاروان‌های دانشجویی و دانشگاهی که توفیق حضور در کربلا آن هم در این ایام خاص را پیدا کردند، قابل توجه بوده است و در دهه اول ماه رجب 44 کاروان دانشجویی و دانشگاهی از استان‌های خوزستان، تهران، کرمان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان غربی، اصفهان، گیلان، گلستان، مازندران، همدان، یزد، البزر، کهکیلویه و بویراحمد، کردستان، قزوین، خراسان رضوی و خراسان شمالی وارد سرزمین کربلا شدند.

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز چهار برنامه اصلی برای زائران دانشجویی و دانشگاهی تدارک دیده که از جمله آن برگزاری مراسم سلام اول به صورت دسته جمعی در مقابل باب القبله حضرت سیدالشهداء (ع) است.

یکی از برنامه‌های فرهنگی دیگر ستاد که به‌ صورت انحصاری برای کاروان‌های دانشگاهی برگزار می‌شود و طبق نظرسنجی‌های انجام‌ شده در دوره‌های گذشته از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده، همایش «أحلی من العسل» در کربلای ‌معلی است. این برنامه روایتگری که در سالن همایش‌های بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار می‌شود، تلفیقی از واقعه عاشورا و هشت سال دفاع مقدس است که با اجرای راویان بعثه مقام معظم رهبری برای دانشجویان به تصویر کشیده می‌شود.

برگزاری زیارت مرقد مطهر حرّ بن یزید ریاحی و سرانجام مراسم وداع و قرائت پیمان‌نامه از دیگر برنامه‌های ستاد در مدت حضور زائران دانشگاهی در کربلا به شمار می‌رود.

ارسال نظر