زیارت و بازدید دانشگاهیان از مسجد سهله؛اقامتگاه امام زمان (عج) در زمان ظهور

۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۱۴:۱۶:۰۹

مسجد سهله یکی از قدیمی ترین مساجد اسلامی است که قدمت آن به ابتدای قرن اول هجری برمی گردد که قبلا به مسجد جامع بنی ظفر معروف بوده است .


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف،مسجد سهله یکی از قدیمی ترین مساجد اسلامی است که قدمت آن به ابتدای قرن اول هجری برمی گردد که قبلا به مسجد جامع بنی ظفر معروف بوده است .

آنچه این مسجد را مورد توجه ویژه شیعیان قرار داده، فضائلی است که در مورد این مسجد ذکر شده است. در احادیث فراوانی بیان شده که مسجد سهله محل اقامت حضرت مهدی (عج) در زمان حکومت ایشان می باشد. محبان و چشم انتظاران بسیاری برای توسل به امام عصر(عج)به زیارت و بازدید این مسجد مشرف می شوند. مسجد سهله در سمت شمال غربی مسجد کوفه و به فاصله حدود 2 کیلومتری آن و در 10 کیلومتری مرقد امام علی (ع) ساخته شده است .

روایات مختلفی از جایگاه معنوی و منزلت مسجد سهله وجود دارد و از این روایات معلوم می شود که پس از مسجد کوفه ، مسجدی به فضیلت مسجد سهله وجود ندارد .علاوه بر آن نقل است که خانه حضرت ادریس(ع) و ابراهیم(ع) در همین مکان بوده است و مبدا حرکت حضرت داوود(ع) در جنگ با جالوت از این نقطه شروع گشته است.

احادیث متعددی در باب اهمیت عبادت و مناجات با خدا نسبت به این مسجد بیان گشته که به اهمیت معنوی این مسجد افزوده است.از این رو جهت بهره مندی از این فضای معنوی ، کاروان های دانشگاهی در میان برنامه های خود ، توفیق حضور در این مسجد را می یابند . کاروان های دانشگاهی پس از انجام اعمال ذکر شده در مفاتیح ، در مقام های (امام صادق(ع)، امام سجاد(ع)،امام زمان(عج) و مقام پیامبرانی چون مقام ابراهیم(ع)،مقام ادریس(ع)،مقام خضر(ع) حضور و به اقامه نماز زیارت می پردازند.

در مقام امام زمان (ع) روحانی یکی از کاروان های دانشجویی در مورد توجه امام زمان(ع) به شیعیان با اشاره به حدیثی از امام عصر (ع)گفت: إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَ لا ناسینَ لِذِکْرِکُمْ، وَ لَوْ لا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللاَّواهُ، وَ اصْطَلَمَکُمُ الاْعْداءُ. فَاتَّقُوا اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ وَ ظاهِرُونا«.:

« حضرت مهدی (عج) فرمودند:ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم، که اگر جز این بود گرفتاری ها به شما روی می آورد و دشمنان، شما را ریشه کن می کردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانی کنید».

در ادامه تصاویری از بازدید را مشاهده می نمایید :