سخنی کوتاه اما شنیدنی رئیس ستاد در جمع زائران دانشگاهی در نجف اشرف؛
شیرینی زندگی در یاد خدا و ترک معصیت است!

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۲:۵۳:۵۱

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در جمع زوج های جوان دانشگاهی گفت: امروزه با وجود اینکه امکانات پیشرفته تری در مقایسه با گذشته در اختیار مردم قرار گرفته، اما متاسفانه از میزان صفا و صمیمیت در زندگی ها کاسته شده است که ریشه در غفلت از یاد خدا دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف ، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در آخرین روز حضور در نجف اشرف، در جمع زائران دانشگاهی حضرت امیرالمومنین(ع) از استان های قم ، خوزستان و خراسان رضوی در مرقد اثیب یمانی (صافی صفا) بیان داشت: فرصت پیش آمده برای زوار ، فرصتی استثنایی است که نصیب هر کسی نمی شود، بنابراین باید قدر این سفر را دانست .

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: از بین ثبت نام کنندگان و مشتاقان زیارت عتبات عالیات در بیستمین دوره اعزام دانشگاهیان، از میان 52 هزار ثبت نام کننده تنها 16 هزار نفر یعنی 25 درصد افراد در قرعه کشی تایید و امکان تشرف را یافته اند . از این رو قطعا تک تک زائران، دعوت شدگان اهلبیت (علیهما السلام) می باشند. از طرفی زائرانی که در ماه جاری (رجب) توفیق زیارت را یافته اند به دلیل اهمیت زیارت رجبیه، توفیقی دوچندان نصیبشان شده است .

وی در جمع زوج های جوان دانشگاهی گفت: امروزه با وجود اینکه امکانات پیشرفته تری در مقایسه با گذشته در اختیار مردم قرار گرفته، اما متاسفانه از میزان صفا و صمیمیت در زندگی ها کاسته شده است که ریشه در غفلت از یاد خدا دارد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به آیاتی از قرآن مجید که در آن تسبیح و ثنای خداوند متعال به همه مخلوقات نسبت داده شده، اینگونه نتیجه گیری کرد که ذکر خداوند در تمامی اجزای کائنات رویه ای همیشگی و قاعده ای مسلم است . غفلت از یاد خدا و تسبیح و ثنای او در خلاف جهت اصول اساسی عالم حرکت کردن است که نتیجه اش قطعا فقدان آرامش در زندگی انسان خواهد بود؛از این رو شیرینی زندگی در یاد خدا و ترک معصیت می باشد .

ارسال نظر