زائر دانشجو در گفتگو با لبیک:
در آخرین لحظه، کربلایی شدم/با تبعیت از اهل بیت(ع)، قدردان محبتهایشان باشیم

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۰۹:۰۳:۲۶

زائر کاروان دانشجویی استان تهران:در آخرین روزهای ثبت نام اعزام دانشجویان بود که در یکی از شب‌ها صوت روضه خوانی یکی از مداحان را گوش می‌دادم که به یکباره بعد از آن، دلم هوایی شد...

«سجاد درخشان» زائر کاروان دانشجویی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، درباره این سفر گفت: من بار سومی است که توفیق حضور در کربلا را پیدا می‌کنم و البته امسال اولین سالی است که به صورت دانشجویی کربلایی شدم و دو سال اخیر هم در ایام اربعین به کربلا آمده بودم.

وی افزود: در آخرین روزهای ثبت نام اعزام دانشجویان بود که در یکی از شب‌ها صوت روضه خوانی یکی از مداحان را گوش می‌دادم که به یکباره بعد از آن، دلم هوایی شد و تصمیم به ثبت نام در سایت لبیک گرفتم تا اگر در قرعه‌کشی اسم من هم در آمد، به کربلا بروم که همینطور هم شد.

درخشان با اشاره به زیارت حرم امیر مومنان حضرت علی (ع) در شهر نجف اشرف نیز گفت: در نجف زیارت بسیار باصفایی داشتیم. اهل بیت (ع) برای ما انسان‌ها زحمات بسیاری کشیدند تا مومن و شیعه باشیم و باید قدر این زحمات را بدانیم و با عمل به دستورات آنان پیرو حقیقی راهشان باشیم.

این زائر کاروان دانشجویی استان تهران ادامه داد: اینکه می‌گویند جنس غم امام حسین (ع) فرق می‌کند واقعاً سخن درستی است، در زیارت اربعین مولا چنین می‌خوانیم: «فَبَذَلَمُهْجَتَهُ فِيكَلِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الجَهَالَةِ وَحَيْرَةِ الضَّلالَة»، امام حسین (ع) به بذل جان مبارک خود و اهل‌بیتشان، درصدد هدایت و خروج بشریت از ظلمت و جهالت و حرکت به سوی نور و صراط مستقیم بودند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز باید به بررسی شاخصه‌ها و ویژگی‌های اصحاب امام حسین (ع) بپردازیم، شاخصه‌هایی که باعث شد آنها لحظه‌ای دست از امام خود نکشند و جانشان را با شوقی مثال زدنی فدای امام (ع) کنند، در واقع اگر در این برهه از زمان می‌خواهیم همچون اصحاب امام حسین (ع) همراه و همنشین امام (ع) باشیم، باید مانند آنان به دنبال امام (ع) و تبعیت بی چون و چرا از ایشان باشیم.

وی یادآور شد: نکته دیگر این است که ما نیازمند تزکیه و اصلاح برخی صفات و رفتارهایمان هستیم، یکی از راهکارهای این امر، حضور در مجالس ذکر اهل بیت (ع) است، چراکه این محافل به نام و یاد اهل بیت (ع) برپا می‌شود و وقتی سخنران و ذاکر از مصائب وارد شده بر ائمه (ع) می‌گوید و اشکی که جاری می‌شود، باعث تزکیه روح انسان می‌شود.