بازدید زائران دانشگاهی از بیت امام خمینی(ره) در نجف

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۳:۱۲:۳۹

بازدید از بیت امام(ره) در نجف اشرف از اماکن پربازدید زائرین عتبات عالیات در نجف است که همه روزه میزبان خیل عظیم دوستداران رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)است.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف، از جمله برنامه های مخصوص کاروان های دانشگاهی در نجف اشرف،زیارت دوره ویژه می باشد که شامل زیارت اثیب یمانی، روایتگری از کعبه تا کوثر، بازدید از مرقد علامه امینی و بیت امام خمینی(ره) در دوران تبعید ایشان به نجف اشرف می باشد . در این بین برنامه ها ،بازدید از بیت امام(ره) در نجف اشرف از اماکن پربازدید زائرین عتبات عالیات در نجف است که همه روزه میزبان خیل عظیم دوستداران رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)است.

بیت امام خمینی (ره)در جنوب شهر قدیم نجف ،در بخش غربی شارع الرسول(ص) و در نزدیکی کتابخانه امیرالمومنین (ع) و مقبره مرحوم علامه امینی واقع شده است .

راوی بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین دانشگاهی این چنین بیان داشت : امام خمینی (ع)ثابت کردند که از یک خانه اجاره ای آن هم در تبعید و در کشور غریب و تحت شرایط سخت ،می توان یک انقلاب را اداره کرد و یک سلطنت چندصد ساله را به زانو درآورد، کمر استکبار را شکست وعزت ،استقلال و آزادگی را برای ما ایرانیان به ارمغان آورد.

وی در خصوص تبعید امام به نجف گفت : سال۱۳۴۴دولت ستمشاهی پهلوی با همکاری دولت ترکیه امام را اخراج و با هدف انزوای امام در میان مراجع نامی نجف دست به اینکار زد، اما با ورود امام به نجف و اطلاع طلاب و مراجع، استقبال بسیار گرمی از امام صورت گرفت و حدود پانصد نفر در کربلا به استقبال ایشان آمدند، بطوریکه ایشان فرمودند هیچ کس نه شعار بدهد و نه عکسی چاپ شود.

پس از استقرار امام در نجف، علمای این شهر به محضر ایشان رسیده و از ایشان تقاضای تدریس درس خارج نمودند ، نقشه پهلوی شکست خورد، نه تنها امام منزوی نشد، بلکه مقام ومنزلت امام بالاتررفت. اکنون دیگر این ایرانیان نبودند که مرید امام خمینی(ره) بودند، بلکه شیعیان عراق هم مرید ایشان شده بودند.

بنا براین گزارش، زائران دانشگاهی در دومین روز حضور خود در نجف اشرف، به جهت شرکت در برنامه زیارت دوره ویژه در هتل جمع شده و پس از آن با همراهی نماینده ستاد از اماکن تاریخی-مذهبی نجف اشرف بازدید می کنند.

ارسال نظر