عزاداری دانشگاهیان کشور در سوگ امام هادی(ع) در جوار مرقد حرّ

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۱:۴۶:۴۷

امروز دوشنبه ۲۰ اسفندماه مصادف با ایام شهادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام هادی (ع) مرقد مطهر شهید روز عاشورا، حرّ بن یزید ریاحی میزبان حضور ۹ کاروان دانشجویی از کشور بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، امروز دوشنبه 20 اسفندماه مصادف با ایام شهادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام هادی (ع) مرقد مطهر شهید روز عاشورا، حرّ بن یزید ریاحی میزبان حضور 9 کاروان دانشجویی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، چهار کاروان از تهران و دو کاروان هم از کرمان بود.

این کاروان‌ها به زیارتگاه شهیدی آمده بودند که در ماجرای او درس‌ها و عبرت‌های بزرگی نهفته است و امروز پس از گذشت قرن‌ها، هنوز هم مطالعه شخصیت‌های شهدای کربلا یکی از کارهای اساسی و لازم است.

برگزاری این مراسم به صورت دسته جمعی برای کاروان‌های دانشجویی سراسر کشور یکی از برنامه‌های شاخص و اصلی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور است.

حرّ بن یزید ریاحی یکی از فرماندهانسپاه عبیدالله بن زیاد بود که پیش از واقعه عاشورا همراه با سپاهی هزار نفرهمأمور به جلوگیری از حرکت کاروان امام حسین(ع) به سوی کوفه و همچنین منع از بازگشت ایشان به سمت حجاز شده بود؛ البته حرّ هیچ‌گاه قصد جنگیدن با امام حسین(ع)را نداشت و تنها می‌خواست امام را نزد ابن‌زیاد در کوفه ببرد.حر و سپاهش در «ذی حُسم» با امام و یارانش روبه رو شدند و تا کربلا آنان را همراهی کردند.حرّ زمانی که فهمید ابن‌زیاد قصد به شهادت رساندن امام حسین(ع) و یارانش را دارد از سپاهیان کوفه جدا شد و به محضر امام آمدو اظهار پشیمانی کرد. سپس اذن میدان طلبید و راهی میدان جنگ شد و پس از نبردی شجاعانه به شهادت رسید.

به گزارش لبیک، امسال بیستمین دوره اعزام زائران عتبات دانشگاهيان از ابتدای بهمن آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت.

در ادامه می‌توانید تصاویری از این مراسم را مشاهده کنید.

ارسال نظر