زایرین دانشگاهی مهیای برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) می شوند

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۰۹:۲۱:۱۰

در آستانه فرا رسیدن میلاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س)، بعثه مقام معظم رهبری با همکاری زائران دانشگاهی در تدارک برگزاری ویژه برنامه های میلاد آن حضرت و گلباران حرم اباعبدالله (ع) در کربلای معلی هستند.


 به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،در فاصله چند روز مانده تا ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بعثه مقام معظم رهبری با همراهی جمعی از زائران دانشگاهی اقدام به تهیه و آماده سازی بسته های فرهنگی و پذیرایی نموده تا این بسته ها همراه با گل در روز میلاد بین زائران توزیع گردد.

همچنین جشن باشکوهی نیز با حضور زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) شامل سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (علیهم السلام) توسط بعثه مقام معظم رهبری برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویانی که در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) در این حرکت فرهنگی با بعثه همکاری داشتند با بیان اینکه سیره آن حضرت بهترین الگو برای سبک زندگی نسل جوان و به خصوص دانشجویان است گفت: سفر کربلا یکی از فرصت های مهمی است که در طول زندگی برای انسان ها ایجاد می شود که بر اساس احادیث داریم؛ در طول زندکی نسیم های روحبخش و جان افزایی می وزد که انسان باید خود را در مسیر آنها قرار دهد و از این فرصت ها استفاده کند و سفر به کربلا یکی از این فرصت هاست و باید چشم ها را در این سفر باز کرد.

وی با اشاره به جایگاه والای شان و منزلت حضرت زهرا (س) افزود: شخصیت حضرت فاطمه (س) سرشار از درس‌های آموزنده برای جوانان و نوجوانان بخصوص زنان و دختران است و زنان با الگو قرار دادن این حضرت در همه ابعاد زندگی خود به خصوص مسئله مهم حجاب و عفاف می‌توانند همواره ادامه دهنده اهداف این بانوی گرانقدر اسلام باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در ادامه با اشاره به ولایتمداری حضرت زهرا(س) به تشریح حکمت گریه های حضرت پرداخت و گفت: فاطمه(س) بعد از رحلت رسول خدا(ص) آنقدر گریه کرد که مردم مدینه نزد امام‌ علی(ع) شکوه کردند و گفتند: یا روز گریه کن و یا شب گریه کن، باید دید دلیل این گریه ها چیست؟ دلیل گریه های حضرت به خاطر غصب ولایت و تغییر سرنوشت بشریت بود چرا که در دوران خفقان پس از رحلت پیامبر(ص) که حق و حقیقت به فراموشی سپرده شد و غاصبان بر مسند جانشینی رسول خدا(ص) تکیه زدند، تنها سلاح حضرت زهرا(س) در مسیر بصیرت افزایی و روشنگری، گریه و اشک بود.

وی افزود: عشق به ولایت در سرتاسر زندگی نورانی این بزرگ بانوی اسلام موج می زند لذا ایشان شهیده ولایت است و بیشترین و مهم ترین توجه حضرت زهرا(س) به پاسداری از ولایت بوده است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق به دانشجویان توصیه کرد که در سفر کربلا یک پیمان با فرزند حضرت زهرا(س) ببندیدكه در نوع و سبك زندگی، در اخلاق و تعاملات خانوادگی و تربیت فرزندانمان بر مدار و محور سبك زندگی فاطمی حرکت کنیم.

در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دانشجویان در همراهی بعثه و تدارک برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) هدیه ارزشمند معنوی شامل تربت مطهر مضجع شریف حضرت سیدالشهدا(ع) را به هریک از آنها تقدیم کرد.

ارسال نظر